עיתונאים זרים יוזמנו

צפון קוריאה: החודש נהרוס את אתר הניסויים הגרעיני

צפון קוריאה הודיעה כי תהרוס כבר בחודש הקרוב את האתר בו ביצעה את הניסויים הגרעיניים שלה. עיתונאים זרים יוזמנו לסקר את ההריסה כחלק מהניסיון לשקיפות בתהליך (חדשות)

שליט צפון קוריאה עם שר החוץ האמריקני (צילום: סוכנות הידיעות של צפון קוריאה)

צפון קוריאה הודיעה במהלך סוף השבוע כי תהרוס כבר בחודש הקרוב את האתר בו ביצעה את הניסויים הגרעיניים שלה - זאת כחלק מהעמידה בהתחייבויות שלה לסיים את הניסויים הגרעיניים. האתר, כך על פי הדיווחים, ייהרס בין 23 ל-25 במאי, תלוי בתנאי מזג האוויר.

ההריסה של האתר הצפון קוריאני תתקיים בטקס מיוחד לציון המאורע, שיכלול על פי הדיווחים פיצוץ של כל המנהרות, חסימת הכניסות לאתר והרס מתקני הפיקוח, בנייני המחקר ומוצבי הביטחון. עיתונאים ממדינות זרות, בהן ארה"ב ודרום קוריאה יוזמנו לסקר את ההריסה.

בדיווח של סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית נאמר: "המכון לנשק גרעיני ומוסדות רלוונטים אחרים נוקטים צעדים טכניים להריסת אתר הניסויים הגרעיניים הצפוני במטרה להבטיח שקיפות בהפסקת הניסויים הגרעיניים".

צפון קוריאה משחררת עצורים אמריקניים, בשבוע שעבר

חוקרים סינים אמרו בחודש שעבר כי אתר הניסויים בצפון קוריאני יצא משימוש בעקבות קריסת חלק גדול ממנו במהלך ניסוי שבוצע בסוף השנה האחרונה. אחד החוקרים אף טען כי הקריסה הגדולה היא הסיבה האמיתית שצפון קוריאה החליטה להפסיק את הניסויים במתחם.

כזכור, ב-12 ביוני ייפגשו בסינגפור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, "שנינו ננסה להפוך את זה לרגע מיוחד למען שלום עולמי" אמר טראמפ לקראת הפגישה הנדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר