פרסום ראשון

סחרור במודיעין עילית: הרישום לישיבות ומלחמת החתימות

בשבועות האחרונים מתחממת האדמה מתחת לפני השטח במודיעין עילית, הרישום לישיבות קטנות בעיר יוצא משליטה והאיזון מופר • כל הפרטים על מלחמת החתימות של ראשי הישיבות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

פרסום ראשון • מלחמת החתימות הגדולה במודיעין עילית: בשבועות האחרונים מתחממת האדמה מתחת לפני השטח בעיר החרדית מודיעין עילית, עולם הרישום לישיבות קטנות בעיר יוצא משליטה והאיזון מופר.

הכל החל במכתב אותו קיבלו מנהלי החדרים במודיעין עילית בליל חמישי האחרון אותו היו אמורים לשלוח לכל הורי התלמידים. על המכתב הוחתמו 16 ראשי ישיבות קטנות בעיר ובו קריאה נמרצת נגד ההתעסקות המוקדמת ברישום זאת בשל הלחץ המיותר על ההורים וילדיהם.

ל'כיכר השבת' נודע כי מארגני המכתב כיוונו את החיצים לישיבות "אוהל יוסף" של הגרא"ד פרוינד ושל הרב גלינסקי. לדברי מארגני המכתב, הישיבות הללו מבעירות את השטח ומפרות את האיזון בצורה חסרת תקדים בכך שסוגרות בחורים לשנת תש"פ - עוד שנה וחצי.

אל מכתב ראשי ישיבות צורף מכתבו של רב העיר הגר"מ קסלר אותו פרסם כבר בשנה שעברה נגד רישום מוקדם במטרה לשמור על הפרופורציות בעולם הרישום.

הרבנים פרוינד וגלינסקי שהופתעו לגלות את האמבוש והמחטף שנעשה להם, מיהרו למעונו של המרא דאתרא הגר"מ קסלר והצליחו להשאיר את המכתב בידיהם של מנהלי החדרים מבלי שהגיע לידי ההורים. לטענתם, ראשי ישיבות מתחרות ארגנו את המכתב במחטף כדי להזיק לשמם הטוב ובכוונה תחילה החסירו את שמם מהמכתב.

מנהלי החדרים שהבינו כי המכתב לא "חלק" נמנעו מלשלוח את המכתב להורי התלמידים, למורת רוחם של המארגנים. לאורך שעות היום עלו וירדו על שולחנו של הרב קסלר טענות הצדדים, כאשר הרב פרוינד והרב גלינסקי טענו כי נעשה להם משפט שדה, ובלי לשאול אותם ולקבל תגובה הוציאו מתחריהם את המכתב.

ראשי ישיבות מתחרים והורים זועמים מספרים ל'כיכר השבת' כי המכתב לא מדבר באופן ישיר על אותם ראשי ישיבות. ומוסיפים שלא לציטוט כי המכתב אכן כוון עליהם. לטענתם, הרב פרוינד המחזיק ברשת כוללים יוקרתית וגדולה מנצל את כוחו מול האברכים הלומדים ברשת הכוללים שלו וסוגר רישום לעוד שנתיים.

גורמים בסביבתו של הרב פרוינד טוענים כי מדובר בהשמצה בעלמא. לדבריהם, ישיבת "אוהל יוסף" שנפרדה מהרב פרוינד הם אלו שדואגים להפיץ את השמועות המרושעות בקרב הורי התלמידים המודאגים על מנת לפגוע בשמו הטוב של הרב פרוינד. עוד הוסיפו כי הרב פרוינד ממושמע לחלוטין להוראות רב העיר הרב קסלר ומנהל את הרישום בדיוק כמו יתר הישיבות ואינו מנצל את כוחו על האברכים שתחתיו.

נכון לעכשיו המצב הוא כי אל המכתב הוספו חתימותיהם של ראשי הישיבות המופלים הרב הוניגסברג מישיבתו של הרב פרוינד והרב גלינסקי והמכתב הופץ ופורסם לכל הורי התלמידים ממרבית החדרים בעיר.

ל'כיכר השבת' נודע חושף כי כבר בימים הקרובים צפוי להיערך כינוס בראשות רב העיר וראשי הישיבות ובו יתריעו נגד פתיחת רישום מוקדם כפו שנקבע על ידי רבני העיר.

הכינוס צפוי להיערך לאחר שיעלו ראשי הישיבות למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקבל את הכרעתו כיצד לנהוג מול פורצי הגדר שגוררים את הישיבות כולן לרישום מוקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר