חובת השעה

קולה של השבת: קחו מאיתנו את האירוויזיון

תחרות הזמר הנחותה, ש"ניצחוננו" בה שימח ישראלים נחיתיים רבים, צריכה כבר עכשיו להדיר שינה מלבו של כל ירא ה', לאור חילול השבת ההמוני הצפוי בעקבותיה בעוד שנה (טור)

הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת |
כיכר רבין. חוגגים את הניצחון הישראלי, אמש (צילום: FLASH90)

אזרחי ישראל שאינם חרדים, החשים נחיתות מול תרבות המערב הקלוקלת, צהלו לפנות בוקר (ראשון) כשנודע שישראל ניצחה בתחרות זמר אירופית.

מתברר, כי שנה אחר שנה נאבקת מדינת היהודים לזכות בהכרה ממשפחת האומות, שיצביעו על השיר שנבחר לייצג אותה כמוצלח ביותר מבין שלל השירים - ונוחלת אכזבה. השנה, למרבה ההפתעה, העפיל שיר זה למקום הראשון.

מכיכר רבין ועד ריכוזי הנוער החרדי-לשעבר בירושלים, נשמעו קולות ההתרגשות והשמחה על כך, כשהמהדרין אף השמיעו משום מה קולות קרקורי תרנגולות שככל הנראה מסמלים תחרות נחותה זו.

גם ראש הממשלה נדבק בתנועת התרנגולת, הבוקר (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

ציבור יראי ה' לעומתם, צריך להיערך כבר עכשיו למערכה על קדושת השבת, שצפויה להתחלל בראש כל חוצות, בירושלים פלטרין של מלך: ההילולה הישראלית באה על רקע העובדה כי המדינה המנצחת היא שעל פי הכללים זו שתיארח בשנה הבאה את התחרות המדוברת, שמתקיימת באופן מסורתי במוצאי שבת.

התארגנות לאירוע "תרבותי" היסטורי זה, שההיסטריה לגביו כבר החלה מיד עם היוודע הניצחון, תגרור אחריה בהכרח חילולי שבת בהיקף שישראל לא ידעה כמותו.

כזכור, רק לפני כשבוע מירוץ ה'ג'ירו ד'איטליה' פצע את ליבם של שומרי השבת, כשנערך בכבישי ישראל המרכזיים תוך חילול שבת המוני ומביש. נציגי המפלגות החרדיות שנדחקו לקיר, לאחר מעשה, שפעו שלל תירוצים על חוסר המעש שלהם בענין.

"קורה שלא שמים לב להכל", "לא הודיעו לנו בזמן על האירוע" ומחאות מאוחרות ולא רלוונטיות - היו רק חלק מהתגובות המבישות של כמה מנציגי היהדות הנאמנה, שאפילו לא ניסו למנוע בזמן אמת את החילול הכואב.

הפעם, שנה לפני שזה קורה, אין לאן לברוח: על שלוחינו בכנסת ישראל לפעול כבר עכשיו כדי למנוע או למזער את קיום המופע הנחות הזה במוצאי שבת ה-25 למאי 2019.

תחילה, יש לדרוש מהמועמדים המחזרים אחר קולות בני הציבור החרדי בירושלים לקראת הבחירות לראשות העיר, כי לא ישתפו פעולה עם הכוונה המוצהרת לקיים את תחרות הזמר הזו בעיר הקודש.

מעבר לכך, ניתן אולי לפתור את הבעיה הקשה, עם ההצעה הבאה: שישראל תוותר על אירוח התחרות, ותעביר אותה למדינה ידידותית אחרת.

קפריסין, יוון או משהו אחר - תבחרו, מה שעדיף לכם. רק לא במדינת ישראל, על חשבון הנכס ששומר עליה: השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר