באורך 1400 מטרים

אושרו 200 מיליון שקל להקמת רכבל בירושלים

לרגל יום ירושלים אישרה הבוקר הממשלה את הצעת שר התיירות להקצות 200 מיליון שקלים להקמת רכבל תיירותי לעיר העתיקה בבירה, לחיזוק מעמדה התיירותי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ, פלאש 90)

יום ירושלים: הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שר התיירות להקצות 200 מיליון שקלים להקמת רכבל תיירותי לעיר העתיקה. הכסף יחולק באופן שווה בין משרדי האוצר והתיירות, להקמת רכבל תיירותי אל העיר העתיקה בירושלים. הפרויקט יבוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב: "פרויקט הרכבל מהווה אבן דרך משמעותית בקידומה של ירושלים וחיזוק מעמדה כבירת תיירות עולמית כדי להגדיל באופן משמעותי את התיירות הנכנסת למדינה ולחזק את כלכלתה. הרכבל יהווה גם אטרקציה תיירותית ייחודית שממנה ניתן יהיה לצפות מהגובה על ירושלים ואתריה הייחודיים, כמו גם יחזק וייפתח את מוצר הלילה התיירותי של העיר, תוך כדי נסיעת הרכבל.

"כמו כן, הרכבל יאפשר להתגבר על קשיי הנגישות של תיירים המבקשים להגיע לעיר העתיקה. רכבל מהסוג הזה פועל בהצלחה רבה בערים בעולם, ומהווה גורם משיכה משמעותי לעיר".

יצוין כי הרכבל מוגדר בממשלה כ"פרויקט בעל חשיבות רבה לתיירות בירושלים. הוא יעניק פתרונות של תחבורה ואיכות הסביבה והוא ינגיש את העיר העתיקה לבעלי מוגבלויות. בימי חג לשלוש הדתות מבקרים בעיר העתיקה בין עשרות למאות אלפי אנשים. היום מנועה כניסת כלי רכב לרוב חלקי העיר העתיקה למי שאינו מתגורר בה".

אורך המסלול המתוכנן של הרכבל הוא 1400 מטרים, והוא יעבור בין מתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, דרך הר הזיתים ועד שער האשפות בחומות העיר העתיקה. לרכבל מתוכננות 4 תחנות, כולל בהר ציון ובמרכז המבקרים קדם, שבעיר דוד. כמו כן, מסלול הרכבל יעבור ברובו בשטח בבעלות ציבורית.

שר התיירות, יריב לוין: "הרכבל עתיד לשנות את פניה של ירושלים, לאפשר גישה קלה ונוחה לתיירים ולמבקרים בכותל ולשמש אטרקציה תיירותית יוצאת דופן בחשיבותה. אין יום חגיגי יותר לאישור ההחלטה מאשר יום ירושלים, ואני מברך על שלב נוסף בדרך להקמת הפרויקט החשוב הזה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר