שינוי גישה מול מאה שערים

במשטרה הוחלט: אחרי הפרות סדר חרדיות - פשיטה כללית

לשוטרי מחוז י-ם נמאס מההפגנות של צעירים ממאה שערים, ובשל כך הוחלט "ללכת על הראש" של התושבים הנורמטיבים, בבדיקת עבירות מס ובניה, כדי שאלו יתקוממו וימנעו מהומות מראש (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מהומות קיצונים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בתחנת לב הבירה של משטרת מחוז ירושלים, ששכונת מאה שערים תחת אחריותה, הוחלט לאחרונה על שינוי גישה מול הפרות הסדר באזור.

בשבועות האחרונים החלה תופעה חדשה בשכונה הקיצונית, במסגרתה נחסמים רחובות מרכזיים על ידי נוער משועמם ברובו, חלקו אף לא מתגורר במקום, שמצית פחים ומחולל וונדליזם לרכוש ציבורי.

אם בעבר היו אלו מחאות על מה שנחשבים כ"עיקרי היהדות" בעיני חרדים קיצונים, מהומות אלו הן פריקת יצרים והשתוללות לשם השתוללות, ללא כל מניע אידיאולוגי.

לכל זה נוספות כמובן ההפגנות המקוריות, שעדיין צצות לעתים קרובות, ושבסופן מתפתחות כמעט תמיד הפרות סדר המוניות.

בשל כך, כפי שנודע ל"כיכר השבת", נפלה לאחרונה במשטרה החלטה אסטרטגית על שינוי גישה, בתום דיונים ממושכים שנערכו בנושא: לא עוד מעצרים ממוקדים בלבד, של חשודים בהתפרעויות. מעתה, המשטרה "תלך על הראש" של כלל התושבים החרדים באזור, בעיקר אלו הנורמטיביים - שאינם קשורים להפרות הסדר.

צעירים מול שוטרים, במאה שערים (צילום ארכיון: 'מחאות החרדים הקיצונים')

מדובר בפשיטות כלליות, שיעסקו בעבירות הנחשבות ל"אזרחיות", מהעלמות מס של משפחות המקיימות מכירת מוצרים לא מדווחת, עבור דרך חריגת בנייה ועד עבירות תנועה שוליות.

ההיגיון העומד מאחורי הגישה החדשה, הוא כי ברגע שהתושבים יסבלו בכיסם מנחת זרועו של החוק, ויבינו שזה הגיע רק בשל ההתנהגות האלימה של השוליים המתרחבים, הם יקיעו אותם וימנעו את המהומות - מראש, טרם שיפרצו.

ל"כיכר השבת" אף נודע, כי מודל זה של פעילות כבר נוסה לאחרונה לפחות בשני מקרים שונים, אך התוצאות המקוות יבחנו רק לאורך זמן בה תמומש התנהלות משטרתית זו.

יצוין, כי פשיטות כלליות אלו כבר מבוצעות בהצלחה, שנים לא מעטות, מול מגזרים אחרים. לעתים בישובי המשולש או הפזורה הבדואית, ולעתים מול התנחלויות ביהודה ושומרון שאוכלוסייתן נחשבות לקיצוניות במיוחד.

רק ימים יגידו אם גם במאה שערים יקומו התושבים ויעצרו בעצמם את הקיצונים, כפי שמתכננת המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר