הקרב על ירושלים

ליצמן תומך ביוסי דייטש? "הוא שוב הולך באופן עצמאי"

הודעתו של סגן השר יעקב ליצמן כי יתמוך במועמד חרדי לראשות העיר ירושלים עוררה את זעמם של שותפיו הפוליטיים על כך ששוב הולך באופן עצמאי: "מה בער לו להודיע זאת ללא תיאום?" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יוסי דייטש ויעקב ליצמן (צילומים: חיים גולדברג - כיכר השבת, יונתן זינדל - פלאש 90)

גל של שמועות בלתי מבוססות פוקד ביממה האחרונה את המסדרונות הפוליטיים בכנסת ובכיכר ספרא כשהציפייה היא להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר למועמדתו של השר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים.

אלא שבעוד ראשי וקברניטי הציבור החרדי דנים ומסתפקים בשאלה כבדת המשקל והרת הגורל, בחר סגן השר יעקב ליצמן להודיע לרה"מ נתניהו בפגישתו אתמול (שני) כי יעניק את תמיכתו למועמד החרדי יוסי דייטש זאת במידה ויכריז על התמודדותו.

לאורך שעות הערב אמש נפוצו שמועות על פגישה של השר זאב אלקין עם רה"מ נתניהו, פגישה משמעותית לפני ההחלטה של נתניהו, אלא שבשיחה עם 'כיכר השבת' הכחיש אלקין את דבר הפגישה.

כשנשאל על תמיכת ליצמן ביוסי דייטש השיב כי "לא התאכזב". לדבריו, "ליצמן אמר לאורך כל הדרך שיתמוך ביוסי דייטש במידה ויתמודד".

גורמים פוליטיים בירושלים אומרים כי "ההודעה שיצאה מלשכתו של סגן השר ליצמן לאחר הפגישה מלמדת כי ליצמן הולך שוב באופן עצמאי באחד המאבקים החשובים עבור הציבור החרדי".

בהודעה נכתב כי "סגן השר ליצמן בפגישתו עם רה"מ נתניהו: אם יוחלט להציג מועמד חרדי נתמוך בו לראשות עיריית ירושלים. אם לא, נביא את השאלה ואת המועמדים לגדולי ישראל להכרעתם, לא לפני חודשיים לפני הבחירות".

אין ספק לאיש כי המועמד החרדי הבכיר בירושלים הוא יוסי דייטש. במידה ויקבל את תמיכת כל הפלגים החרדיים הרי שהוא יתמודד לראשות העיר וככל הנראה גם ינצח את הבחירות, אלא שבכירים במערכת הפוליטית תוהים בשיחה עם 'כיכר השבת': "מה בער לסגן השר ליצמן לצאת בהצהרה מוקדמת על תמיכה במועמד, ללא תיאום עם שותפיו החרדים? האם ליצמן שוב יפעל נגד העמדה החרדית כפי שעשה במערכות הבחירות האחרונות?".

הבחירות בירושלים הוכרעו ב-2013 וב-2008 כנראה בגלל הפיצול במחנה החרדי שהביא לבחירתו של המועמד החילוני ניר ברקת. בשתי הפעמים היו אלו חסידי גור וסגן השר ליצמן שבחרו לנתק עצמם מהעמדה החרדית וללכת באופן עצמאי למרוץ.

המאבק בין ליצמן לפרוש חרג בבחירות 2008 מגבולותיה המוניציפליים של ירושלים, וטלטל את כל המערכת החרדית ועל הרקע הזה, הודיע ליצמן על תמיכתו ביוסי דייטש איש שלומי אמונים. בכירים פוליטיים מסבירים ל'כיכר השבת' כי בין השניים שורר קשר טוב. לדבריהם, למרות הקשר עכור בין ליצמן לשלומי אמונים, הרי שלא מופקע כי יעניק את תמיכתו לדייטש בשל הקרבה בין השניים.

אך באותה נשימה חוששים הבכירים כי המהלך של ליצמן בתמיכתו הפומבית בדייטש היא על מנת לגרום לאלקין לסגת ממועמדותו ובכך לתמוך במשה ליאון ולהביא להפסד של המועמד החרדי הבולט יוסי דייטש.

על פי הערכות, חסידות גור בירושלים מונה מעט יותר מ-3,000 קולות, שהם אפילו לא מנדט אחד. למרות זאת, יש מי שמנסה לקשור לליצמן קשרים לא לו כ"מושך בחוטים" וכמי שיקבע את זהות ראש העיר הבא.

במקביל למאמציו של יוסי דייטש לקבל את תמיכת החרדים, ממשיך משה ליאון, להיפגש ולנהל מגעים עם בכירי החרדים בניסיון להביא אותם לתמוך בו. עם זאת, גורם חרדי בכיר ביהדות התורה אומר כי שום דבר עדיין לא נסגר עם ליאון.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר הגורם: "נערכות עימו שיחות בדיוק כמו אלה שנערכו עם דייטש ואלקין, כך שעוד לא קיבלנו החלטה", ציין הגורם.

משה ליאון כבר הספיק להיפגש עם חברי ועדת הרבנים בירושלים, עם כל ראשי המפלגות החרדיות ושאינם, ואף יוצר קשרים קרובים עם חברי דגל התורה וש"ס מעיריית ירושלים.

מלשכת ליצמן לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר