"מגמה של 'פתיחות'"

מוסדות החינוך החרדיים בבריטניה - בסכנה

משבר: הרשויות דורשות הכנסת מושגים אסורים לתכנית הלימודים, ומאיימת במאסר מנהלי מוסדות שלא ישתפו פעולה • רב מוכר מתאר ל'כיכר השבת': "אנחנו מתפללים שלא נצטרך לסגור" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
חרדים בלונדון הבירה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מערכת החינוך החרדית בבריטניה כמרקחה, לאחר שמשרד החינוך במדינה ממשיך להתעקש על דרישתו להכניס לסדר יומם של המוסדות תכנים שאין רוח חכמים נוחה מהם, הכוללים בין היתר "חינוך לסובלנות והכלה" של מושגים וגופים אסורים ופסולים.

על פי החלטת המשרד, מוסדות חינוך שלא ישתפו פעולה עם התכניות החדשות, ייאלצו להיסגר - ואם ימשיכו לפעול, מנהליהם עשויים להישלח לכלא.

צעדים נוספים שננקטים על ידי השלטונות, הם בדיקות מפרכות שיש לערוך לכל עובדי מערכות החינוך, מילוי טפסים רבים והיד עוד נטויה.

הבשורות הקשות האלו גרמו למהומה, וישנם מנהיגי קהילות שאף צוטטו כאומרים שיעזבו את בריטניה בשל כך.

בריטניה. אילוסטרציה (צילום: משרד החוץ הבריטי)

יצוין, כי הגזירות נוגעות למוסדות החינוך המוגדרים כ"מוכר שאינו רשמי", ביניהם מוסדות של חסידויות גדולות כמו בעלזא וסאטמר. מוסדות רשמיים יותר, דוגמת אלו של חב"ד, כבר מאושרים על ידי המשרדים במדינה, ולא יבוצעו בהם כל שינויים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הגאון רבי שמואל לו, בכיר רבני חב"ד בממלכה המאוחדת, כי "יש כאן מגמה לפתוח את החינוך".

במענה לשאלה מה צפוי במידה ומוסדות ייאלצו להיסגר, משיב הרב לו: "אנחנו מתפללים שלא נצטרך להגיע למצב הזה. אנו פועלים מול השלטונות כדי להשביע את רצונם ממערכת החינוך הקיימת. אני מנהל מוסד חינוך, והיה אצלנו תהליך בן שלושה ימים, במהלכו בדקו את כל עובדי המוסדות ומלאנו טפסים רבים".

"אם לא תהיה ברירה, ומוסד מסוים ייסגר, סביר להניח שחלק גדול מן התלמידים יעבור למוסדות שלא נסגרו, אך ייתכן מאד שיהודים בבריטניה יחליטו לעזוב את המדינה. נחיה ונראה, ונקווה לטוב", אומר הרב לו.

הגר"ש לו (באדיבות המצלם)

לדבריו, בין הנושאים הפחות מזיקים, ישנם כאלו שנועדו "להגן" על התלמידים, דוגמת "מוגנות סייבר" - זהירות מהיחשפות לתכנים אלימים וסחיטה דרך הרשת.

"על אף שמדובר בנושאים אוניברסליים ולא מזיקים, לרוב התלמידים החרדיים אין כלל גישה לרשת, ולכן העניין אינו רלוונטי עבורם. הורים חרדים רבים רואים את העניין כניסיון להתערב בתכנים ולשנות את סדר היום של ילדיהם", מסכם הרב החב"די.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר