האזינו לשיחה המקוממת

חרדים בשכונות המעורבות בירושלים? "לא רוצים שהם ישתלטו"

מסע התלאות שעובר לאחרונה שמואל ר. חרדי המעוניין לשכור דירה בשכונת הגבעה הצרפתית בבירה, חושף את האפליה השוררת ב'אזורים המעורבים' - זמן קצר לפני הבחירות • האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פחות מחמישה חודשים לבחירות המקומיות בירושלים, ונראה כי הבעיה המרכזית שתעמוד לפתחו של ראש העיר הבא, היא סוגיית השכונות המעורבות בירושלים, בהן החרדים מרגישים סרח עודף, סובלים ממצוקה של מחסור קשה במוסדות לימוד ובמגורים.

מהקלטה, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', עולה התמונה הבאה: חרדי יכול לחפש דירה למגורים בירושלים במשך חודשים ארוכים, וללא הצלחה, וזאת מסיבה אחת, מקוממת במיוחד - גזענות מהסוג הבוטה ביותר.

בשנים האחרונות, הפכו השכונות המעורבות בירושלים - קרית יובל, הגבעה הצרפתית, גבעת מרדכי, רמות, גילה ועוד - ליעד אטרקטיבי למגורים זולים יחסית עבור זוגות צעירים חרדים, המעוניינים לקבוע את מקומם דווקא בעיר הקודש.

שמואל. ר, הוא אחד מהם. הוא מתגורר כבר יותר מחמש שנים בשכונת נחלאות בבירה, ולמרות ניסיונותיו הרבים במשך תקופה לעבור לדירה שכורה בגבעה הצרפתית, הוא לא מצליח בכך.

מתברר, שבעלי הדירות בשכונה המעורבת לא מקלים עליו את המשימה. מאז התחיל במשימת החיפוש, נתקל שמואל במחסום של עשרות בעלי דירות שלא מעוניינים להשכיר לו את הנכס שלהם, זאת על רקע היותו חרדי.

בסוף השבוע האחרון, ניסה שוב שמואל את מזלו. בעקבות מודעה שפורסמה באתר יד 2, הוא התקשר לבעלת הדירה, ותוכנה של השיחה שהגיעה לידי 'כיכר השבת' מלמדת על האווירה העוינת נגד החרדים בשכונות המעורבות.

האזינו לשיחה המקוממת

שמואל: "פרסמתם ב'יד 2' בנוגע לדירה להשכרה".

משכירה: "נכון. למי זה מיועד?"
שוכר: "לזוג עם שני ילדים"
משכירה: "מה אתה עובד?"
שוכר: "אני אברך כולל".

משכירה: "אז אתה יכול בכלל לשלם את השכירות עם הארנונה?"
שוכר: "כן. יש לי כסף לזה. כמה אמרת שזה, 3,500?"
משכירה: "ויש ארנונה, והוצאות וועד הבית. לשלושה אני לא מאמינה שזה יספיק. זו דירה של 60 מטר מרובע. אני לא מציעה לך".
שוכר: "אין לנו בעיה עם 60 מטר מרובע, היום אנחנו בדירה אפילו קטנה יותר".
משכירה: "אני מבינה שבעזרת ה' יבואו עוד ילדים, ואני לא חושבת, אני אומרת לך בכנות... מה אתה לומד? אה, אתה לומד בכולל... חשבתי באוניברסיטה. זה אוניברסיטה-כולל?... אני יודעת שכולל זו רמה גבוהה... אני חילונית".
שוכר: "אוקיי, נעים מאוד".

,שוכר:,,משכירה:,,שוכר:,,משכירה:,,שוכר:,,משכירה:

"יש להם בעיה עם חרדים שם?" "כן! אתה חרדי או דתי?" "אני חרדי". "הם לא כל כך מעוניינים להשכיר, אבל אני ארשום אותך. בסביבה מדברים, שהם לא רוצים שחרדים ישתלטו ויגידו להם מה לעשות". "זו הוראה של ועד הבית?" "זו לא הוראה של ועד הבית. אני בסדר גמור. הייתי פעם דתית. זו אווירה של הסביבה שלא כל כך מעוניינת, רציתי להיות כנה איתך. אני רואה אנשים, יש מן שיחת חולין כזאת ואווירה, שלא כדאי להשכיר לחרדים. אני לא אוהבת את זה, אבל אני אומרת לך את האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר