סבל חסידי בעיר הליטאית

זעם בבויאן על עיריית מודיעין עילית: "מעכבים את הבנייה"

באיגרת רשמית מטעם ועדת הדיור של חסידות באיאן מואשם ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן בהתנכלות לבניית שכונת באיאן בעיר וגרימת סבל לתושבים החסידים • כל הפרטים (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בנייה במודיעין עילית. אילוסטרציה (צילום: יעקב לדמרן, פלאש 90)

סוער במודיעין עילית: ועדת הדיור של חסידות בויאן במודיעין עילית, המונה למעלה מ-100 משפחות המתגוררות ברובן בשכונות גרין פארק וחפציבה, יוצאת במתקפה נגד עיריית מודיעין עילית והעומד בראשה יעקב גוטרמן בטענה כי העירייה מעכבת במכוון וללא סיבה את בניית הדירות עבור החסידות ובכך גורמית סבל רב לעשרות משפחות חסידיות שרכשו דירות.

במכתב ששלח מוטי גולדיס, מזכיר ועדת הדיור של חסידי בויאן, למאות הרוכשים, הוא פתח את מכתבו בסקירה על מצב הבנייה בשלב זה וכותב כי "עבודות פיתוח המגרש והכנתו לבניה נסתיימו ברובן".

גולדיס, מוסיף וכותב כי "עיריית מודיעין עילית, העבירה לאדריכל, את הערותיה האחרונות לתכניות שהוגשו לקבלת היתר בניה במתחם, האדריכל ערך תיקונים כמבוקש ומסר את התכניות המתוקנות לאשור העיריה, כך שאנו קרבים למצב שבו ידרש תשלומן של אגרות בניה והיטלי הפיתוח, שהינן המטלה האחרונה, טרם הנפקתו של היתר הבניה".

בשלב זה עובר גולדיס למתקפה נגד העירייה וכותב כי "לצערנו, עם השלמת כל המשימות על ידינו וביניהם דרישות מיוחדות של עיריית מודיעין עילית, עיריית מודיעין עילית עדיין מעכבת את היתרי הבניה בתואנה חדשה שהם צריכים לקבל תכניות פיתוח מפורטות לכל השכונה מחברת גרין - פארק שהינם בעלי רוב הקרקעות ומהם נרכשה הקרקע לחברי הקבוצה".

"הבעיה בדרישה זו שזו לא משימה שבידינו להשלים אלא אנו נתונים לחסדיהם של חברת גרינפארק", מציין גולדיס. "אין לנו מושג מדוע העירייה מתעקשת לעכב את היתרי הבניה בדרישה זו, זו דרישה חדשה שהועלתה לאחר השלמת כל הדרישות הקודמות, אך אין לנו הרבה אפשרויות מעבר לבקש ולנסות לשכנע לקבל את היתרי הבניה ולא לגרום לנו עיכובים ונזק בדברים שאינם תלויים בנו ואף אינם משפיעים עלינו באופן ישיר בשלב זה".

בסיום מכתבו כתב גולדיס: "לצערנו כל תחנונינו היו לשווא והעירייה מתעקשת לעכב את היתרי הבניה. הערכתנו שהטיפול בזה על ידי חברת גרין פארק ייקח כמה חודשים. אנו פועלים בכמה דרכים לנסות ולפתור את הבעיה".

מעיריית מודיעין עילית סירבו להגיב לידיעה.

בכיר בעירייה אומר ל'כיכר השבת' כי "אין אף גורם בעירייה שמעכב במכוון את הפרויקט של חסידות בויאן. מטבע הדברים מדובר באיזור חדש עם מרכיבי פיתוח שעד רגע זה לא ממש סופיים".

לדברי הבכיר "במקביל כשמבקשים מהעירייה לתקן תכניות הדבר לוקח פרק זמן, אף גורם לא משאיר שולחן ריק, ומדובר בעיכוב טכני בלבד".

המכתב המלא של הוועדה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר