גפני בהתייעצויות

חוק הגיוס: תיאום בין הגר"ח קנייבסקי לגר"ש כהן

ח"כ משה גפני נועד הבוקר עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין על חוק הגיוס, כחלק מסבב אצל ראשי הישיבות. במקביל, תיאום בין בית הגר"ח קנייבסקי לבית הגר"ש כהן (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

סוגיית מעמדם של תלמידי הישיבות והשמירה על המשך הפטור לבני התורה משירות בצה"ל מטרידה את מנוחתם של גדולי הדור אשר חרדים לגורלו של עולם התורה והישיבות.

הצורך באחדות ובהליכה משותפת, בלט בשבוע שעבר, לאחר פרסום תזכיר החוק החדש, בעת פגישתם של ראשי המפלגות החרדיות השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני, אשר סיכמו לפעול יחד בנושא החשוב.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך בימים האחרונים מתנהלים חילופי מסרים בין ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לנאמניו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, באשר לדרך הנכונה לפעול ברגישות בסוגייה המהותית לחיי הציבור החרדי בארץ.

להערכת גורמים פוליטיים, שיתוף הפעולה בין מועצות גדולי וחכמי התורה ובין ההנהגות הרוחניות, מסייע למניעת חילוקי דעות הן במישור הפוליטי והציבורי והן במישור המקומי.

גפני ל'כיכר': "חוק הגיוס - בסדר"

יצויין כי בעיתון 'משפחה' פורסמה בסוף השבוע שיחה נדירה שקיים סגן השר יעקב ליצמן עם גדולי ראשי הישיבות באמריקה בעת ביקורו בארצות הברית במהלכה הבהיר להם כי כל השמועות על גזירות בחוק הגיוס אינן נכונות וכי מדובר בפייק גזירה.

כפי שאמר ח"כ גפני ל"כיכר השבת", בימים הקרובים צפויים ב'דגל התורה' לקבל את הכרעת המועצת הליטאית בעניין חוק הגיוס. בקרוב, תתקבל ההחלטה בדגל התורה, האם להסתפק בהתייעצות טלפונית עם גדולי הדור או לקיים כינוס בראשות גדולי ישראל כפי שכעת ההעדפה.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" בימים האחרונים החל יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בסבב אצל ראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה של התנועה כשהוא מציג להם את חוק הגיוס לפרטיו.

הבוקר, נועד גפני עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין על החוק, בפגישה השתתפו בנו של הגר"ג, הרב צבי יהודה אדלשטיין ור' דוד שפירא. בשבוע שעבר נועד גפני עם הגרב"מ אזרחי והגרמ"ה הירש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר