מלא סגולות כרימון

חוקרים גילו את הפרי שיוכל לסייע במחלות מח קשות

מומחי ננוטכנולוגיה ונוירולוגים פיתחו קפסולות עם שמן רימונים, שאותם ניסו על מוחות עכברים • את השמן ניתן יהיה לשגר בקפסולות הזעירות למוח החולה (ננו טבע, בריאות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הרבה נכתב על סגולותיו של הפרי המלכותי והאדום - הרימון. משתמשים בו לקוסמטיקה וטיפוח וכמובן לטעם, אך מחקרים ישראליים מעלים, כי השמן שבגרעיני הרימון מלא בחומרים שעשויים למנוע מחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון ובעיות זיכרון וחשיבה.

בשונה מתאי דם ותאי עור, תאי מוח שמתים אינם מתחלפים, מה שעשוי להוביל לקשיים במחשבה, זיכרון, התנהגות, עירנות ועוד. מותם של תאי מוח הוא תהליך טבעי ובלתי נמנע, אך ניתן להאט אותו באמצעים שונים ובהתאם לאורח החיים. אחת הדרכים הבולטות להאטת מותם של התאים, היא צריכת אנטי-אוקסידנטים.

"אנטי-אוקסידנטים מצויים בחמוציות, פירות יער, שעועית, ארטישוק, פקאן ועוד מאכלים רוויי ויטמין E", מספרת פרופ' רות גביזון מן המחלקה הנוירולוגית בבית החולים האוניברסיטאי הדסה. לדבריה, "קשה יהיה להפסיק לחלוטין מחלות מוח קשות, אך בעזרת אנטי-אוקסידנטים ניתן יהיה להאט את החמרתן או למנוע אותן מבעוד מועד".

שמן זרעי הרימון מלא באנטי-אוקסידנטים, אך למרבה הצער אנטי-אוקסידנטים לא תמיד משפיעים כל כך מכיון שהם לא מספיקים להגיע אל המוח. "הסיבה היא צריכה קטנה מדי של הפרי, או התפרקותם של האנטי-אוקסידנטים במערכת העיכול", מספרת פרופ' גביזון, שהחליטה לשקוד על מציאת פיתרון, וחברה לפרופ' שלמה מגדסי, מומחה לננו-טכנולוגיה (טכנולוגיה זעירה) באוניברסיטה העברית.

יחד פיתחו הפרופסורים דרך לפרק את השמן לחלקיקים זעירים שניתן להחדיר דרך הכבד למוחם של חולים. הפיתוח בא בדמות קפסולות בשם "גרנאגרד", שנמכרות כבר כתוסף תזונתי וכעת, לאחר שנבדקו על עכברי מעבדה, נבחנת השפעתן על מחלות מוח שונות אצל בני אדם, כך דווח ב"טיימס אוף ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר