חילוקי דעות בצמרת

מערכת הביטחון: סיכול משגרי הבלונים אינו מוצדק

על רקע התגברות הפרחת בלוני ועפיפוני התבערה, והנזק הרב שהם גורמים בישובי הדרום, מתעקשים במערכת הביטחון על עמדה מנוגדת לשרים מהימין, ולפיה אין לירות על המפריחים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חוליית משגרי בלוני תבערה (צילום: מתוך פייסבוק)

גורמים בכירים במערכת הביטחון הביעו אתמול (ראשון) בפני אנשי הדרג המדיני את עמדתם, לפיה פגיעה במפריחי עפיפוני ובלוני התבערה מרצועת עזה לישראל, אינה מוצדקת.

לפי הדיווח ב'הארץ', היא הבכירים הביטחוניים סבורים, כי הדרך הנכונה להתמודד עם הבעיה ההולכת וצוברת תאוצה, היא אך ורק באמצעות תקיפת יעדים של חמאס.

בימים האחרונים, כזכור, פרצו עשרות שריפות בישובי עוטף עזה, שהובערו על ידי העפיפונים והבלונים ששוגרו מעזה, אלפי דונם של שטחים חקלאיים או מיוערים כבר הוצתו, ואתמול אף נחנקו באחד מהלולים באזור 1000 תרנגולים למוות, מהעשן והפיח הרב מהשריפות הללו.

כאמור, בדיון שכונס אתמול בהשתתפות בכירים במערכת הביטחון, הם הבהירו כי לדעתם אין צורך בפגיעה ישירה במשגרים אלא יש להתמקד בפגיעה ביעדים של חמאס בלבד, וזאת, במטרה לגבות מהארגון מחיר ולהפעיל עליו לחץ להפסיק את תופעת הצתת השדות ביישובי הדרום.

הנימוקים שהוצגו בדיון, לביסוס עמדה זו, היו שתקיפת משגרי העפיפונים עלולה להביא לנפגעים רבים, וממילא לסבב אלים שבצה"ל מנסים לדחות כמה שניתן, בין היתר בשל ההתמקדות בחזית הצפונית מול איראן, האסטרטגית בהרבה.

הכנת ושיגור בלוני תבערה מעזה לישראל (צילום: מתוך وكالة صفا בפייסבוק / safaps)

מנגד, השרים נפתלי בנט וגלעד ארדן טוענים, כי יש לשנות את המדיניות הנוכחית, אותה אימץ למרבה ההפתעה שר הביטחון אביגדור ליברמן, וליירט את חוליות המשגרים. לדברי בנט, כמו שאם צה"ל היה מזהה חבורה של נערים בני 16 שמתכוננים לשיגור טיל קסאם, הוא היה תוקף אותם מיידית מהאוויר ומהקרקע על מנת להרוג, כך בדיוק צריכה להיות מדיניות הפתיחה באש כלפי מפריחי העפיפונים.

בינתיים, עמדת מערכת הביטחון כמובן על העליונה, ובשל כך מתמקדות תקיפות כלי הטיס של צה"ל רק בהרתעת חוליות משגרי עפיפונים, בירי לידן והברחתם ממקומן. תקיפת היעדים האחרונה ברחבי הרצועה, שגם עולה בקנה אחד עם דעת הגורמים הביטחוניים הבכירים, באה כזכור כתגובה לשיגור הרקטות הלילה מעזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר