כמאה נהגים

נהגי האוטובוסים הפגינו על האלימות נגדם

כמאה נהגי אוטובוס מכל רחבי הארץ הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב וחסמו את צומת עזריאלי ברחוב מנחם בגין ואת דרך השלום במחאה על האלימות נגד נהגים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כמאה נהגי אוטובוס מכל רחבי הארץ הפגינו הבוקר (שני) מול קריית הממשלה בתל אביב, במחאה על אוזלת ידן של הרשויות אל מול גל האלימות כלפי חבריהם הנהגים וחסמו את צומת עזריאלי ברחוב מנחם בגין ואת דרך השלום.

על פי הדיווח ב-ynet, ארגון נהגי האוטובוסים יזם את ההפגנה לאחר התגברות מקרי האלימות נגד נהגי תחבורה ציבורית בשבועות האחרונים. בשבוע שעבר הותקפו נהג חברת "מטרופולין" בתל שבע ונהג חברת "אגד תעבורה" בירושלים. לפני שבועיים הותקף נהג אחר בירושלים וכן נהג בתל אביב.

כמה נהגי אוטובוס השתתפו לפני שלושה שבועות בשיירת מחאה מראש העין לכיוון צומת עזריאלי בתל אביב על מנת לעורר את המודעות לאלימות כלפי חבריהם.

"האלימות כלפי הנהגים הפכה לדבר שבשגרה", אמר ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים לקראת ההפגנה. "נמאס לנו מדיבורי סרק על כך שידאגו לשיפור תנאי הנהגים וישמרו על בטיחותינו. הגיע הזמן שתצא תוכנית ממשלתית מסודרת וברורה שבה יוחמרו העונשים כלפי תוקפי נהגים. אם לא יהיה שינוי אמיתי, נהגי האוטובוסים ישביתו את המדינה כולה. דם הנהגים אינו הפקר".

הנהגים מלינים גם על שכרם הנמוך לטענתם: 39 שקלים לשעה, ומבקשים להעלות אותו ל-60 שקל לשעה. משה נחמני, נהג ב"אפיקים" בפתח תקווה, הזהיר: "אני לא הותקפתי אבל זו מכת מדינה. אני לא מפחד, אבל אדם שתוקף אותך מסכן את כל הנוסעים. סומכים פה על הנהג אבל גם אנחנו מוגבלים".

לגבי הדרישה להעלאת שכר הסביר נחמני, כי נהגי האוטובוס "עובדים כל הזמן, מחמש בבוקר עד אחת בלילה. זה שוחק. ועדת הכספים של הכנסת המליצה שיעלו את השכר - כי אנחנו גם נהגים, גם קופאים וגם מדריכי דרך. זה לא שכר שנותנים למי שעושה כל כך הרבה ביחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר