פוליטיקאית הרפאים נחשפה

אחרי 25 שנות פחד מהמאפיה: פיירה אילו נראתה בגלוי

פיירה אילו, פוליטיקאית איטלקית שבעלה נרצח בידי מאפיה מקומית, התמודדה בבחירות באנונימיות והסתובבה עטויית רעלה • כעת היא נבחרה, וכבר לא מפחדת (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאחר שהסתתרה במשך 25 שנים מעין כל, חשפה "פוליטיקאית הרפאים" פיירה אילו את פניה בציבור כשנבחרה לפרלמנט באיטליה, כך דווח ב"גארדיאן".

פיירה נכללה בתוכנית להגנת עדים כאשר העידה בשנת 1993 בנוגע לרצח בעלה, בנו של מאפיונר בכיר, שנתיים קודם לכן בידי מאפיה מתחרה. מאז והלאה הקפידה פיירה לעטות רעלה ולא להיחשף בציבור, מאימת המאפיונרים האיטלקים.

בעלה של פיירה, ויטו אטריה, עימו נאלצה להתחתן בגיל 14, היה בנו של מנהל מאפיה ידועה באיטליה. בשנת 1991 נרצח ויטו בפיצריה שניהל, בידי שני מאפיונרים מארגון יריב. בעקבות הרצח הפכה פיירה לעדה מרכזית שסייעה בלכידתם של אנשי מאפיה מן הבכירים ביותר, אך הפחד הגדול מנקמתם של ארגונים שכאלו גרם לה להסתתר במשך עשרים וחמש שנים תמימות.

בשנה שעברה החליטה פיירה להתמודד על מקום בפרלמנט, כדי להילחם למען אנשים הפעילים נגד מאפיות. המגבלה הגדולה שלה - האנונימיות - לא מנעה ממנה לצאת בקמפיין, והיא אכן זכתה והפכה לחברת פרלמנט מן המניין - דבר שהביא לתשואות ותשבחות מפוליטיקאים ותושבים רבים, שחלקם אף קראו למנותה לסגנית שר הפנים במדינה. בשלב זה החליטה פיירה להסיר את הלוט ולהתראיין בפנים גלויות לתקשורת האיטלקית.

"זה כמו לחזור לחיים", אמרה פיירה בחיוך אל המצלמות, והוסיפה, "החלטתי להתמודד לפרלמנט משום שאני, פיירה איילו, רציתי את פניי בחזרה. וקיבלתי אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר