רקטור בן גוריון: "באקדמיה לא רוצים לשנות את הציבור החרדי"

כך אמר פרופ' צבי כהן, רקטור אוניברסיטת בן גוריון בסיור במרכז האקדמי לב, לאחר ששמע על היקפי ואיכות המחקר המתקיימים במרכז, ועל שיתופי הפעולה הנרחבים עם אוניברסיטאות מכל רחבי העולם: "קיבלנו לצערי רק שלושה מרצים חרדים – כי היו רק שלושה" (לימודים, שיווקי)

סיור במרכז האקדמי לב. (צילום: מיכאל ארנבורג)

במסגרת פרויקט "תקווה ישראלית" הצטרפו המרכז האקדמי לב ואוניברסיטת בן גוריון לאירועי 'יום במקום' שאירגנה קרן רוטשילד, שבמהלכו החליפו ביניהם מקומות הרקטורים של המוסדות האקדמיים ונסעו למקום השני כדי לשמוע ולהשמיע, לתת טיפים כיצד ניתן להשתכלל, להשתפר וליצור שיתופי פעולה בין שני המוסדות האקדמיים.

אל המרכז האקדמי לב הגיע פרופ' צבי כהן, רקטור אוניברסיטת בן גוריון, אשר נפגש עם מנכ"ל המרכז האקדמי לב יוסי זעירא וראשי הפקולטות במקום. כהן, כימאי בהכשרתו שעסק בחקר המדבר, שמע מפי ראשי המחלקות במרכז האקדמי לב על שיתופי הפעולה הרבים המתקיימים בין המוסדות.

באחד החלקים המעניינים במפגש, נחשף פרופ' כהן לעובדה שהמרכז האקדמי לב הוא המוסד הראשון בישראל אשר סיפק מקום לימודים באקדמיה עבור סטודנטים חרדים המעוניינים בכך, תוך הקפדה על האווירה והצרכים של הסטודנטים החרדים ומתן אפשרות עבורם ללמוד במסגרת שמתאימה להם, לא מנסה לשנות את תפיסת עולמם ומאפשרת קבלת מלגות ייעודיות וסיוע.

כהן פגש בצורה בלתי אמצעית מספר סטודנטים הלומדים במרכז האקדמי לב, אשר סיפרו על ההחלטה ללכת וללמוד לימודים אקדמיים, מתוך הבנה שהם מעוניינים לרכוש מקצוע איכותי ומבוקש בשוק ולפרנס את משפחתם בכבוד. הוא שמע מפי הסטודנטים כי לצעירים חרדים יש אתגר כפול, גם להצטיין בלימודים ובשוק העבודה וגם להראות לציבור החרדי כי הסטודנטים אינם משתנים ואינם מוותרים על היהדות בשום צורה שהיא.

פרופ' הכהן הביע את התפעלותו הרבה מכח הרצון של הסטודנטים החרדים ללמוד, למרות האתגרים ואמר כי הוא עצמו מגיע ממשפחה חרדית, הוא מבין היטב את השקפת העולם החרדית, ושאין באקדמיה כל כוונה לשנות את האדם החרדי או את תפיסת עולמו. לתפיסתו, הציבור החרדי חייב לרכוש תואר אקדמי כדי לעבוד במקצועות איכותיים ולפרנס את המשפחה בכבוד, בוודאי כאשר נתח משמעותי מאוד מהילדים בכיתות א' בישראל באים מהמגזר החרדי.

כהן אף הוסיף כי במהלך כהונתו כרקטור אוניברסיטת בן גוריון התקבלו לסגל האוניברסיטה שלושה מרצים חרדים. אלא שלצערו רק שלושתם הם החרדים היחידים שבכלל ביקשו להפוך למרצים באוניברסיטה והוא מאחל ליום שבו יהיו הרבה חרדים באקדמיה.

רקטור המרכז האקדמי לב, פרופ' קנת הוכברג אמר: "היותו של המרכז האקדמי לב מוסד אקדמי-תורני ייחודי ומוביל בישראל, נותן לנו הזדמנות מיוחדת ליצור שיתופי פעולה ולהכפיל את האיכות של המוסד ואת ההשפעה שלו, לצד האתגרים המיוחדים שאיתם אנו מתמודדים. חוקרים שלנו משתפים פעולה עם מיטב המוסדות האקדמיים בארץ ובעולם ואנו נמשיך ונקדם מחקרים משמעותיים רבים לטובת מדינת ישראל. שיתוף הפעולה בין שני המוסדות בנושאים שונים עשוי להניב תוצאות משמעותיות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר