המחאה החרדית בלונדון

"גזירת החינוך בלונדון - בגלל שאנחנו מפלים ילדים וילדות"

אלפי בני אדם התכנסו לעצרת מחאה בלונדון נגד גזירת החינוך - התערבות בתכנים במוסדות החינוך החרדיים. במקביל, עסקן שפועל עם נוער נושר מאשים: "הגזירה - עונש על האפליה שלנו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: dudi braun. תמונת ארכיון: בעריש פילמר)

אלפים מתושבי לונדון השתתפו היום (שלישי) במעמד תפילה המוני לביטול "גזירת החינוך" המרחפת מעל לראשם של ילדי תלמודי התורה. בין השאר, השלטונות מבקשים לכפות עליהם לימוד של דברי כפירה, כך טוענים עסקני החינוך באזור.

"גזירת החינוך" והתערבות הפיקוח בתכני הלימוד, מעסיקה רבות את הרבנים והעסקנים הדואגים לעתיד המוסדות. הרב אשר שפירא, יו"ר ארגון "כל בנייך" המסייע לטיפול בנושרים ותלמידי ישיבות ללא מסגרות חינוכיות, מאשים כי הגזירה "מבחוץ" הגיעה בשל גזירה פנימית, כדבריו. "מוסדות החינוך בוחרים לעשות סלקציה ולא מקבלים תלמידים ותלמידות לישיבות ולסמינרים רק מטעמים של אפלייה".

"אני קורא לכלל הציבור להשתתף בעצרת ולבקש רחמים מבורא עולם לביטול הגזירה אולם עלינו לזכור כי קיימת אצלנו גזירה לא פשוטה שצריך להתפלל לביטולה כי היא הובילה לגזירה מבחוץ" אמר מוקדם יותר ל"כיכר השבת". "כיצד אנשים יכולים להחליט איזה ילדים לקבל ואילו להשאיר בחוץ. כמה צער נגרם לבנות ולהוריהם שממררים בבכי על כך שלא התקבלו למוסד חינוכי".

"הדבר הראשון שאנחנו צריכים להתפלל - זה על כך שאף אחד מאיתנו לא יהיה מנהל או חבר בוועדה שגורמת לכל כך צער לילדי ישראל וגורמת להם לנשור מהלימודים ולהידרדר מבחינה רוחנית".

לדברי הרב שפירא, "עד שאנחנו מוחים כאן בלונדון על גזירות הממשלה, עלינו לטפל בגזירות שאנחנו גורמים לעצמינו בתוככי הציבור החרדי, על האפליה הקשה והפגיעה בבני ובבנות ישראל".

צפו בתמונות מהעצרת:

צילום: dudi braun
צילום: dudi braun
צילום: dudi braun
צילום: dudi braun
צילום: dudi braun
צילום: dudi braun
צילום: dudi braun

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר