שיח גדולים

ראש הישיבה לנשיא המועצת: "לא יהיו שום גזירות"

נשיא המועצת הגר"ש כהן הגיע לנחם את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין והשניים שוחחו בנושא גזירת הגיוס כאשר בחדר שררה תמימות דעים - לפעול באחדות למנוע גזירות (חדשות)

הגר"ש כהן בניחום, אמש (צילום: יעקב כהן)

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הגיע אמש (שלישי) לניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, היושב שבעה על בנו הרב שמעון יוסף אדלשטיין ז"ל.

עם כניסתו, ציין הגר"ג כי זו טרחה גדולה במיוחד להגיע מירושלים עם עול הציבור ועול הישיבה, והגר"ש השיב: "ברוך הנותן ליעף כח".

ב'קו עיתונות' דווח כי נשיא המועצת ניחם את הגר"ג אדלשטיין תוך שהוא מצטט את הגמרא על פטירת בניו של רבי מאיר והקדמת החתם סופר על בנו של הרמב"ם שנפטר על פי אביו. הגר"ש כהן ציין כי תלמידי חכמים מאריכים ימים בשביל הדור ו"הדור צריך לראש הישיבה".

לאחר מכן העלה נשיא המועצת את סוגיית הגיוס וציין כי "יש בעיה של הגיוס ומאיימים על תקציבים, אנחנו לא חיים מהתקציבים, אנחנו הצבא של הקב"ה, לכן נקראים יוצאי צבא".

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין השיב כי "הכל תלוי בזכויות, אין מה לדאוג".

הגר"ש והגר"ג (צילום: יעקב כהן)

ראש הישיבה הגר"ש כהן ציטט את דברי הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה על שבט לוי, ואז הוסיף הגרי"ג כי "בשיתוף פעולה של כולם יחד, לא יהיו שום גזירות ואין מה לדאוג".

נשיא המועצת הוסיף כי "אחינו הטועים לא יודעים מה זה בן תורה, אבל כשמתקרבים הם שמחים שבנם בתורה. יש לנו הורים שרוצים שבנם ילך לצבא, התלמידים נשמעים לי יותר מבנים, שום אחד לא הולך לצבא, כשמתחתנים, אבא שלהם אומר לי תודה, לא תהיה שום כפיה".

לאחר מכן נפרדו גדולי ישראל ואיחלו אריכות ימים זה לזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר