אפליית שומרי המסורת

החרדים שותקים; בצלאל סמוטריץ' נגד החלטת חולדאי

בזמן שחברי הכנסת החרדים שותקים להחלטת ראש עיריית ת"א רון חולדאי לאסור אירועים בהפרדה במרחב הציבורי בעיר, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נזעק ושיגר מכתב חרף ליועמ"ש (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ בצלאל סמוטריץ' ( צילום: יונתן סינדל / Flash90)

ימים לאחר החלטת ראש עיריית תל אביב לאסור על קיום אירועים במרחב העירוני, הכוללים הפרדה בין גברים לנשים, והמפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' שותקות. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) נזעק לטפל בנושא ושיגר מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט. העתק של מכתבו נשלח לשר הפנים אריה דרעי ושרת המשפטים איילת שקד.

במכתבו ליועמ"ש כותב ח"כ סמוטריץ': "אני פונה אליך בדחיפות בעקבות הודעת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מיום כי לא יאפשר מעתה ואילך כל הפרדה מגדרית באירועים שיתקיימו במרחב הציבורי בתל אביב. הודעה זו הגיעה בעקבות פנייה של שדולת הנשים ב לעיריית תל אביב ולמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, במחאה על קיומו של אירוע "משיח בכיכר", אירוע במימון פרטי אשר אמור היה להתקיים בכיכר רבין, אשר ברובו מתקיים בהפרדה מגדרית, תוך מתן אפשרות לישיבה מעורבת למעוניינים/ות בכך.

"לאחר דיונים שהתקיימו בין עיריית תל אביב לבינך ולמשנה שלך עו"ד זילבר, כך על פי העירייה, הודיע כאמור ראש העירייה כי לא יאפשר את קיומו של אירוע זה, תוך הסתמכות על חוות דעת משפטית שלך".

חולדאי מכריז על החלטתו

לדברי סמוטריץ': "למיטב הבנתי חוות הדעת המוזכרת בדבריו של ראש העיר מתייחסת לקביעתך לפיה העניין מסור לשיקול דעתה של העירייה, אשר ברצותה תאפשר את קיום האירוע וברצותה תמנע אותו.

"בכל הכבוד, ומבלי שראיתי את חוות דעתך ואת הסימוכין המשפטיים שהיא נשענת עליהם, מדובר בחוות דעת בלתי חוקית ובלתי סבירה בעליל, שנוגדת הן את עקרונות המשפט החוקתי בדבר ההגנה על חופש ביטוי, הדת והאוטונומיה האישית, והן את הוראותיו המפורשות של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000".

הח"כ מ'האיחוד הלאומי' תוקף במכתבו וכותב: "ביטול האירוע משמש בפועל כלי לניגוח בזכויות בסיסיות של אוטונומיה, חירות, שוויון, תרבות וחופש דת של קהלים רבים במדינת ישראל. החלטה מעין זו, אשר מונעת קיום של כל הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, מהווה הדרה של ציבור שלם מהמרחב הציבורי של עיריית תל אביב תוך פגיעה ממשית בזכותם של רבים לבחור לקיים את אורחות חייהם ואמונתם.

"מדינת ישראל מחוייבת להגנה על זכויות חוקתיות אלו והותרת שיקול הדעת בעניין בידי כל ראש רשות, האם להגן או לפגוע בהן, הנה בלתי מתקבלת על הדעת ולא היתה מתקיימת בשום נושא ואל מול שום ציבור שאינו הציבור הדתי".

לדברי סמוטריץ' מדובר במלחמת ערכים: "בניגוד לתמונה ששדולת הנשים מבקשת לצייר, ובעקבותיה גם ראש עיריית תל אביב, הרצון לקיים הפרדה מגדרית בחלק ממעגלי החיים איננו עמדה השייכת לקיצונים או לבני חושך, אלא עמדה הנשענת על עולם ערכים עשיר ועל מסורת ארוכת שנים של העם היהודי.

"בחברה הישראלית קיים ויכוח לגיטימי על עולם ערכים זה, על גבולותיו וצורת יישומו, אך במרחב ציבורי-דמוקרטי אין מקום לאפשר השתקה של קול אחד באמצעות הדרתו מן המרחב הציבורי. הניסיון לכפות על כלל החברה הישראלית את עולם הערכים החילוני-ליברלי תוך התבססות על חוות דעת 'משפטיות' הינו הדבר הרחוק ביותר מליברליזם. היה מי שכינה זאת, בצדק, במונח 'ליברליזם טוטליטארי'".

"אשר על כן" מסיים הח"כ את מכתבו ליועמ"ש: "אבקשך להורות לאלתר לעיריית תל אביב כי האיסור הגורף שהיא מטילה על קיומם של אירועים בהפרדה מגדרית הינו בלתי חוקתי וכי אין בסמכותם למנוע את קיומו של אירוע "משיח בכיכר", שאישור לקיומו התקבל כדת וכדין מאת העירייה חודשים רבים קודם לכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר