פרשת המעונות

כתב אישום נגד שרה נתניהו; העבירות: קבלת דבר במרמה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת המעונות בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. כתב אישום הוגש גם נגד עזרא סיידוף (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שרה נתניהו. ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ, פלאש 90)

פרשת המעונות: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בצהריים (חמישי) כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ונגד סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה עזרא סיידוף.

נתניהו מואשמת בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. סיידוף מואשם גם בעבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

בפרקליטות מציינים כי ההחלטה התקבלה "לאחר בחינת מכלול חומר הראיות ושקילת כל נסיבות העניין, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת פרקליטות מחוז ירושלים ואת המלצת פרקליט המדינה לדחות את טענות באי כוחה של נתניהו שעלו בשימוע, ולהעמידה לדין בגין המעשים והעבירות המיוחסים לה".

לפי המפורט באישום הראשון בכתב האישום, פעלה שרה נתניהו "בצוותא חדא עם מר סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 ₪, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. זאת עשו באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות".

לפי כתב האישום, הזמנת הארוחות המוכנות והשפים מהמסעדות נעשתה ממסעדות שונות ובהן - "איטליה הקטנה", "קווליר", "בצלים ותאנים", "שרתון פלאזה" ("לאונרדו" - שף שלום קדוש), "מחניודה" (שף אורי נבון), "ספרה" (שף ליאור חפצדי), "המוציא", "חוג'ה", "מפגש האש", "סושי רחביה" ו"קרן".

למר עזרא סיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים.

כמו כן, מיוחסות למר סיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים, והעסקת מלצרים במעון הרשמי של רוה"מ, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד רוה"מ.

בפרקליטות מוסיפים כי "בקשר לפרשת החשמלאי, מיוחסות למר סיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטת הגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, שאסרה להיקשר עם חשמלאי מסוים לביצוע תיקונים במעון הפרטי של רה"מ. לפי כתב האישום, במסגרת פרשה זו, היטה סיידוף את הליכי המכרז וכן פעל במרמה לאישור תשלום על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות אותן ביצע כביכול החשמלאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר