טרור העפיפונים

שוב פעם: צה"ל ירה לעבר משגרי עפיפונים

כפי שאירע כבר כמה פעמים בימים האחרונים, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליה של משגרי עפיפוני טרור מכיוון עזה. אין נפגעים. המתיחות בגבול הדרום עדיין לא שככה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

טרור העפיפונים גרם היום (חמישי) לכ-15 מקרי שריפה במערב הנגב ועל פי כלי תקשורת פלסטיניים, כלי טיס ישראלי ירה לעבר קבוצת מפריחי בלוני תבערה מזרחית לעיר רפיח בדרום הרצועה. בצה"ל אישרו את דבר התקיפה. "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס תשתית ממנה חולייה ניסתה לשגר עפיפוני תבערה בדרום רצועת עזה", נמסר בהודעת דו"צ.

בצה"ל עדיין לא הוחלט האם להתייחס למטיסי העפיפונים כמשתמשים בכלי נשק ולירות בהם ולכן בימים האחרונים הירי לעבר משגרי העפיפונים הוא רק ירי אזהרה.

המתיחות בדרום בשיאה, שלשום לפנות בוקר נרשמו כ-45 שיגורים של רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל מרצועת עזה, ולפחות שש התפוצצו ביישובי עוטף עזה. איש לא נפגע, אך נגרם נזק. פצצת מרגמה התפוצצה על שביל סמוך לבית תינוקות במועצה האזורית אשכול. שבעה שיגורים יורטו באמצעות סוללת כיפת ברזל ולפחות שלושה שיגורים נפלו בשטח הרצועה. זהו ליל האזעקות הקשה ביותר מאז מבצע "צוק איתן" לפני ארבע שנים, בדומה להסלמה שנרשמה רק לפני כשלושה שבועות.

בצה"ל הגדירו זאת כ"מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל" ואמרו כי "חמאס מוביל את רצועת עזה ותושביה להידרדרות והסלמה". ההסלמה מתרחשת על רקע גל "טרור העפיפונים" ובלוני התבערה והנפץ שגרמו לשריפות ענק בעוטף עזה. עקב כך תקף צה"ל בדרום הרצועה שלושה יעדים מעט אחרי חצות - וחמאס הגיב, וגם לקח אחריות. מתוך יותר מכ-45 שיגורים לשטח ישראל, שבע רקטות יורטו על-ידי כיפת ברזל, ושלוש נפלו בתוך רצועת עזה. כאמור, ביישובי עוטף עזה נרשם נזק, אך לא היו נפגעים.

לפי הודעת צה"ל, חיל האוויר תקף בסך הכול 25 יעדים של חמאס לאורך רצועת עזה בשלושה גלים. באחרון שבהם הותקפו 11 יעדים "בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי", נמסר.

עוד נכתב בהודעת צה"ל: "ארגון הטרור חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה. חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל. צה"ל ערוך ונחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל ויגביר פעילותו על פי הצורך והערכת המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר