משבר "חוק הגיוס"

בכירים במשרד הביטחון: "לא נתערב במחלוקות החרדיות"

במשרד הביטחון מאוכזבים מהתגובות החרדיות כלפי חוק הגיוס שהוצע וטוענים כי מדובר בחוק מידתי וסביר • בכירים במשרד הביטחון ל"כיכר השבת": "לא נכנס למשחקים הפוליטיים הפנימיים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

במשרד הביטחון מאוכזבים מהתגובות החרדיות כלפי תזכיר חוק הגיוס שהוצע ומסבירים כי מדובר בחוק מידתי וסביר. בכירים במשרד הביטחון מבהירים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לא נתערב במחלוקות החרדיות ולא נכנס למשחקים הפוליטיים הפנימיים, שיחליטו לבד".

במשרד הביטחון קיבלו בהפתעה מוחלטת את החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל להורות לחברי הכנסת להתנגד ואף לפרוש מהממשלה באם החוק יעבור, כך נודע ל"כיכר השבת".

לדברי גורמים בכירים במשרד הביטחון, בשיחה עם "כיכר השבת", מדובר בחוק מידתי וסביר שנמצא להערכת משפטנים במקום הכי גבולי לעמוד במבחן בג"ץ.

הגורמים במשרד הבטחון מבהירים כי אותם לא מעניינים הבעיות הפנימיות של המגזר וחילוקי הדעות ומפת האינטרסים. "אנחנו הבאנו חוק טוב ומי שרוצה שיעשה עם זה מה שהוא חושב", הם אומרים. "לא נתערב במחלוקות החרדיות ולא נכנס למשחקים הפוליטיים הפנימיים, שיחליטו לבד", הם מצהירים

לדבריהם, "הגישה החרדית תמיד דיברה לדחות את הבעייה וכאן במקום לדחות את הסוגיה לעוד שש וחצי שנים מעדיפים להתמודד עם ביטול החוק הקיים על ידי בג"ץ בעוד חודש. לא בעוד כמה שנים בחורי הישיבות יהיו עריקים, אלא עוד חודש, ולכן מדובר בטענות שמחפשות לפסול את תזכיר החוק החדש ללא כל סיבה אמיתית".

במקביל, גורמים חרדיים מגיבים לטענות שפורסמו ב'המודיע' על כך שבעוד שלוש שנים יצטרכו לבטל את החוק או להביא בחורי ישיבות שמוכנים להתגייס ואומרים כי הטענות הללו אינן נכונות.

לטענתם, כל מי שקורא את החוק מבין שעל מנת שהוא יתבטל צריך שלא יעמדו ביעדים במשך 3 שנים רצופות מה שנחשב לתרחיש רחוק ביותר ובלתי סביר. בנוסף, יש התחשבות בעמידה ב-85 אחוז מהיעדים, וכן הקלות נוספות שייאפשרו את העמידה ביעדים.

לדבריהם, ביטולם של יעדי הגיוס יגרום לכך שהחוק לא יעמוד במבחן בג"ץ. "בתחילה, כל החרדים הסכימו עם זה, פתאום כל אחד התחיל למשוך לכיוון שלו בגלל פוליטיקה פנימית", הם אומרים.

פרשנים פוליטיים מזכירים כי המתנגדים התקיפים לתזכיר החוק החדש אלו אותם גורמים קיצונים שגם התנגדו בזמנו לחוק טל. "מטרתם האמיתית הינה לפוצץ את ההסכמות ולא לנסות לפעול בהידברות ובאחדות להגיע למתווה מקובל ומוסכם", טוענים הפרשנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר