דו"ח מפתיע

מספר היהודים בבריטניה גדל - בזכות החרדים

על פי נתונים שפורסמו בסוף השבוע שעבר, מספר יהודי בריטניה גדל ב-25% בעשור האחרון, כשהגדילה מגיעה בעיקר מכיוונה של הקהילה החרדית בממלכה המאוחדת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חרדי באנגליה, אילוסטרציה (צילום: drserg / Shutterstock)

דו"ח של מכון המחקר (JPR) לחקר המדיניות היהודית בבריטניה, פורסם בסוף השבוע האחרון וממנו עולה תמונה מפתיעה ביותר, העוסקת בגידול מספר היהודים בבריטניה. הנתון של עליית מספר היהודים בולט אל מול ירידה תלולה במספר היהודים בכל המדינות האחרות בשל התבוללות קשה.

מהדו"ח מתברר כי הגידול הדרמטי נובע מהתרבות טבעית בקרב האוכלוסייה החרדית בממלכה המאוחדת. על פי הדו"ח ליהודים החרדים יש 6-7 ילדים למשפחה לעומת 1.98 בקרב שאר הקהילות היהודיות בבריטניה.

"בכל שנה מאז 2006 עלה הריבוי בקהילה על פני המיתות בה, בעוד לפני כן המצב היה הפוך", כותבים מחברי הדו"ח שפורסם ב'ישראל היום'. "לאחר עשורים של נסיגה, בפירוש השתנתה המגמה בקרב יהודי בריטניה".

על פי הדו"ח, שיעורי הגידול בקרב יהודי בבריטניה גדלו בשיעור הגדול פי שלושה מזה של החברה הבריטית בכללותה במהלך העשור שבין 2005-2015. זאת, מסבירים מחברי הדו"ח, על רקע הגידול במשפחות הגדולות בקהילה החרדית שהיוו 47% מהתינוקות היהודיים שנולדו במהלך 2015.

כך, למשל, ב־ 2016 נפטרו 2,411 יהודים מהקהילה 'בלבד', שהינם שיעורי המיתה הנמוכים ביותר. לעומת זאת, בשנה הקודמת נולדו בקהילה 3,821 תינוקות, נתון הקרוב לנתון הגבוה ביותר 3,869 תינוקות – שנרשם ב־ 2011 שהיה הגבוה ביותר בעשורים האחרונים בקרב הקהילה, המונה כ-270 אלף איש בסך הכל.

ב־ 2007-2015 גדלה האוכלוסייה הלא חרדית בכ-19 אחוז בעוד שהגידול היחסי בקרב האורתודוקסים עמד על כ-35 אחוז. ביחד מדובר בעלייה משוקללת של 25%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר