"גזענות טהורה"

הראשל"צ נגד 'העדה': "ספק גדול אם ניתן לסמוך עליהם"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה וחריגה נגד כשרות בד"צ 'העדה החרדית' בשל דיווח על פיטורי עובדים אתיופים: "גזענות טהורה. ספק גדול אם ניתן לסמוך עליהם" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ וגאב"ד 'העדה' (צילום: דוד כהן פלאש 90 ושלומי כהן )

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה וחריגה נגד כשרות בד"צ 'העדה החרדית' ופוסק כי ספק אם ניתן לסמוך על הכשרות.

העיתונאי אוריה אלקיים חשף בחדשות 'כאן', כיצד נאסר על עובדים ותיקים ביקב 'ברקן', ממוצא אתיופי, לגעת ביין, בגלל דרישה של 'העדה החרדית'.

הראשל"צ תקף את הבד"צ, הנחשב לפופולרי ביותר בקרב המגזר החרדי, ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את ההנחייה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק בייצור יין".

הרב הראשי הוסיף בדבריו הקשים: "אין שום הסבר להנחיה שכזו מלבד גזענות טהורה. יוצאי אתיופיה הם יהודים לכל דבר. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומיקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם".

"בכוונתי לפעול בעניין בכל חומרת הדין ולמצות עד תום את הבירור עד למסקנות המתבקשות", הוסיף הראשל"צ.

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיבח את הגר"י יוסף ואמר: "אני מחזק את ידי הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, על דבריו הנכוחים והנחרצים נגד העוולה הנוראה שנעשתה ביקבי ברקן, ראוי שדבריו ייכנסו אל ליבו של כל אדם באשר הוא אדם".

יצוין, כי מנהל יקב ברקן טען היום במכתב לעובדיו, כי העובדים המדוברים כלל לא פוטרו או הועברו מתפקידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר