אין התחשבות

אל על: חרדים שיסרבו לשבת ליד אישה יורדו

מידי מספר חודשים עולה לכותרות נושא החרדים המסרבים לשבת ליד אשה בטיסות. כעת, מודיעה חברת 'אל על' על שינוי מדיניות: חרדי שיסרב לשבת ליד אשה יורד מהטיסה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: e X p o s e, שאטרסטוק)

לאחר המקרה בו הוזזו נשים ממושבן בטיסת על אל לבקשת נוסעים חרדים שלא רצו לשבת לצד אישה במהלך הטיסה, ולאחר סערה תקשורתית סביב הנושא, הודיע מנכ"ל אל על כי להבא נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה.

מה שהביא לתגובתו הקיצונית של המנכ"ל הייתה הודעתו של מנכ"ל אחר, מנכ"ל חברת ההיי-טק מהגדולות בישראל 'נייס', ברק עילם, שהעלה אמש (שני), פוסט זועם ללינקדאין, בו הצהיר, כי חברתו לא תטוס עוד באל על בגלל התקרית שבה נשים הוזזו ממושבן לבקשת נוסעים חרדים. "אנחנו לא עושים עסקים עם חברות שמפלות על רקע של גזע, מין ודת. נייס לא תטוס באל על עד שהם ישנו את המדיניות והפעולות שלהם, אשר מפלות נשים", כתב עילם.

כזכור, השבוע פורסם כי אנשי צוות של חברת אל על הזיזו נוסעות ממושבן לאחר שארבעה חרדים סירבו לשבת לידן בטיסה 002 מנמל התעופה קנדי בניו יורק לנמל התעופה בן גוריון. לבסוף המריאה הטיסה באיחור של כשעה ורבע.

הנושא העלה את הדיון גם בחברה החרדית, האם מדובר בהלכה ברורה שיש לעמוד על קיומה בכל מחיר, או בחומרה בלבד שבמקרים של חילול השם עדיף לוותר עליה.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מסר ל-ynet בתגובה: "הידיעה שפרסם מנכ"ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות בצורה חפוזה וכך הבהרתי לו בשיחתי עמו. אנשי אל על שטיפלו באירוע עשו זאת ברגישות הראויה. כל מי שטס בחברה הלאומית מרגיש את הערכים עליהם בנינו את החברה: חברה שוויונית ללא הבדל דת, גזע או מין. למען הסר ספק הוריתי היום על חידוד הנהלים בנושא ולהבא נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר