המשקיעים עצמו עיניים

"יותר מ-70 מיליון": חשד - אחים מאלעד עקצו רבים וברחו

מאות משפחות חרדיות בעיר אלעד ובאזור המרכז טוענות כי נפלו קורבן ל-3 אחים ששכנעו אותם, על פי החשד, להשקיע את מיטב כספם, "בתמורה לריבית הזויה". כשהן התפכחו - היה מאוחר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חשד לעוקץ של מיליונים מסעיר בימים אלו את העיר אלעד: שלושה אחים, בני משפחה אחת, 'הפילו', לכאורה, עשרות משקיעים תמימים, בסכומים המוערכים במיליונים רבים.

האחים (שמם שמור במערכת) החזיקו עסק לממכר מכשירים סלולריים ואביזרים תואמים, אלא שאת כספם הם לא הרוויחו מחנות זו: במשך השנים האחרונות האחים פרסמו את עצמם ברחבי העיר כמי שעוסקים בהשקעות כספיות, כאשר הם משקיעים את כספי המפקידים אצלם, ומחזירים להם אותו תוך מתן תשואת ריבית גבוהה של כחמישה אחוזים.

אלא שבשבוע האחרון טוענים בעיר כי האחים נעלמו מהעיר, וקרוביהם מאשרים כי הם נמלטו לחו"ל. לדברי מקורבים המעורבים בהשקעות - האחים החליטו לברוח, כשהבינו כי נסגרות להם כלל האפשרויות, ומשקיעים רבים החלו לשאול "איפה הכסף".

גורם המעורב בפרשה מספר על השיטה, בשיחה עם 'כיכר השבת': "המשקיעים אצלם קיבלו רווח חודשי גבוה תמורת הסכום שהפקידו בידיהם. במשך תקופה המשקיעים עשו רווח חודשי נאה, אבל כעת נראה כי הם לא יצליחו להחזיר לעצמם אפילו את דמי הקרן".

"עכשיו, אחרי שהתפוצץ העוקץ לכאורה, הם חוששים כי כספם לא יוחזר להם", מתאר הגורם המכיר היטב את כלל הנפשות הפועלות.

ש. אחד הנעקצים לכאורה, ממשפחה מוכרת בעיר אלעד, מגולל ל'כיכר השבת' את תלאותיו. מתברר, כי - לדבריו - הוא השקיע סכום של חצי מיליון שקל בידי האחים, עם תשואה כאמור של כ-4% בכל חודש, שבחישוב שנתי עולה לכדי ריבית של 48%.

"כבר אז זה היה נראה לי הזוי," הוא אומר בכנות, "אבל בחרתי לעצום עיניים. עכשיו כנראה הכסף הרב שלי שנשאר אצלם כבר לא יחזור".

בעל צ'יינג מוכר, ששוחח עם 'כיכר השבת', מוסיף: "לפני חצי שנה קלטתי שיש משהו - לכאורה - מסריח בעסקים שלהם. עד אז הם גלגלו אצלי כספים רבים. הם ניסו את כל העולם להפיל, לא היה להם כסף לשלם ריביות, וגם את ההלוואה המקורית הם לא החזירו לאנשים", הוא טוען.

לדברי הצ'יינגר: "למעלה משבעים מיליון ש"ח - זהו הסכום אותו הם לכאורה עקצו עד כה. הם ברחו לחו"ל בתקופה האחרונה ממש, לאחר זמן רב בו הם מרחו את המשקיעים וסיפרו להם על עיכובים בתשלום".

"כאמור, הם גלגלו אצלי צ'קים תקופה ממושכת, אבל סמוך לפורים האחרון הבחנתי כי הם מגלגלים כמויות חריגות. הרגשתי שמשהו רע קורה כאן, והפסקתי לעבוד איתם", מספר בעל הצ'יינג'.

אסיפת רבנים נגד השקעות שווא. ארכיון (באדיבות המצלם)

בעקבות הפרשה, מזהיר עסקן הבקי בתחום זה: "אנשים מתפתים וחושבים לעשות כסף קל, ובוחרים להאמין לשרלטנים ואנשים שמבטיחים קסמים ופלאות בתחומי ההשקעות. מלבד שהדבר אסור על פי התורה, זה פשוט גם לא חכם. וכמו שאנו רואים, הפתאים נופלים שוב ושוב".

כזכור, לאחר פרשות דומות בעבר, יצאו מספר מכתבים מרבנים וגדולי תורההקוראים לציבור להיזהר מהשקעות מפוקפקות, שגרמו לרבים וטובים לשים כספם על קרן הצבי ולבסוף להישאר ללא פרוטה בכיסם. מסתבר, כי לא כולם שעו לעצת חכמים.

יצוין, כי כל ניסיונות 'כיכר השבת' להשיג את האחים המדוברים, כדי לקבל את תגובתם, עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר