המאבק על קדושת הכותל

שקד התקפלה; החרדים יעצרו את הרחבת הכותל הרפורמי?

השרה איילת שקד נכנעה ללחץ הרבנים והודיעה לראש הממשלה נתניהו כי היא מתפטרת מהוועדה שתאשר את הרחבת הכותל הרפורמי. לקראת ההצבעה, גובר הלחץ על הסיעות החרדיות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים איילת שקד ואריה דרעי (צילום: יעקב כהן )

שרת המשפטים איילת שקד נכנעה ללחץ הרבנים בציונות הדתית והודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליטה שלא להיות חלק בוועדת השרים הצפויה לאשר את שיפוץ מתחם הכותל הרפורמי.

מנהלי המאבק נגד הרפורמים טוענים כי כעת נותר שהמפלגות החרדיות, אריה דרעי ויעקב ליצמן, יודיעו כי יטילו וטו על ההחלטה ויאיימו במשבר, ובכך יהיה ניתן למנוע את השיפוץ וההרחבה של הכותל הרפורמי.

יצוין כי ההצבעה בנושא העברת הסמכויות מהשרה מירי רגב, שסירבה לאשר את השיפוץ בניגוד לעמדת הרבנים, תתקיים בשעות הערב. כך הודיע נתניהו לשרים.

כזכור, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, פנה לחברי הכנסת והשרים החרדים, בבקשה למנוע את השיפוץ. שכן, לדבריו מדובר בהכרה ברפורמים.

במכתבו למפלגות החרדיות כתב: "הנה בצעד זה יש הכרה בכך שממשלת ישראל נותנת מעמד למפירי הדת, שייקרא בשם מזויף של זרם נוסף ביהדות, ואחריתו של צעד זה מי ישורנו".

"אנא יהמו נא רחכמיכם על קדשי שמים", פונה רבה של ירושלים, "ואזרו כגיבור חלצכם, ושימו את ה' נגד עינכם, ועמדו עמידה איתנה ונרחצת, וה' יסייעכם ותצליחו".

כזכור, בסוף השבוע פנה הרב הראשי הגר"ד לאו לשרי הממשלה, בבקשה שלא לאשר את השיפוץ: "לכל השרים וחברי הכנסת ולכל מי שמסורת המקום הקדוש ביותר לעם היהודי חשובה להם, להתגייס לעניין ולפעול בכל דרך על מנת למנוע כל שינוי ברחבת הכותל, שאינו על פי ההלכה המסורה מדורי דורות שכן וועדות יקומו ויפלו אך הכותל המערבי שריד בית מקדשנו יישאר בקדושתו לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר