34 מיליארד דולר

טראמפ הטיל מכסים על סין שהשיבה באותה המטבע

הנשיא האמריקני שנאבק לצמצום השליטה הסינית על השוק האמריקני הודיע על הטלת מכסים על מוצרים מסין בהיקף של 34 מיליארד דולר. הסינים הטילו מצדם מכסים דומים (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: מיילס קולן, הבית הלבן)

מלחמת הסחר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נגד מדינות אחרות נמשכת במלוא עוצמתה, כשהפעם נושא המכסים על הייבוא על הפרק. הבוקר (רביעי) הודיעו הסינים כי ממחר יוטלו מכסים על סחורות אמריקניות בהיקף של 34 מיליארד דולר. בכך הגיבו הסינים על מכסים שהטיל הממשל האמריקני על סחורות המיובאות מסין.

ארצות הברית מסרה, כי תתחיל להטיל מכסים על סחורות סיניות בהיקף של 34 מיליארד דולר מ-6 ביולי, וסין הבטיחה לנקוט צעד דומה: "משמעות הצעדים הזהים שלנו היא שאם האמריקנים מתחילים בהטלת מכסים ב-6 ביולי, גם אנחנו מתחילים", מסר מקור בבייג'ינג לסוכנות הידיעות רויטרס.

בחודש שעבר הודיע ממשל טראמפ רשמית כי יטיל מכסים בהיקף של 50 מיליארד דולר על מוצרים מסין. גובה המכס יעמוד על 25 אחוז. גורמים בממשל האמריקני אמרו כי טראמפ יטיל את המכסים על מוצרים מ-800 קטגוריות שונות. לכתב רשת 'פוקס ניוז' אמר טראמפ: "אין מלחמת סחר. מלחמת הסחר החלה לפני שנים רבות על-ידי סין, וארה"ב הפסידה". טראמפ הבטיח לאורך הקמפיין שלו לחזק את הכלכלה האמריקנית שנפגעה בשנים האחרונות מהתחרות מכיוונה של סין.

שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין הביע אמנם על פי הדיווחים בארה"ב את התנגדותו להטלת המכסים על סין במהלך פגישה בבית הלבן, אך לא הצליח לשכנע את הנשיא. עם זאת, האמריקנים הודיעו כי המכסים לא יוטלו על טלוויזיות ועל טלפונים סלולריים, זאת ככל הנראה כדי לא לגרום להעלאת מחירים של מוצרים אלו עבור הצרכנים האמריקנים.

המהלך להטלת מכסים אמריקניים על מוצרים סיניים מגיע בעקבות שיחות בין גורמים אמריקניים וסיניים שהתמקדו בהגדלת רכישות סיניות של מוצרי אנרגיה ומשק, והקטנת גרעון הסחר הכללי. טראמפ מתנגד גם לשליטה סינית בחברות טכנולוגיה אמריקניות והוא פועל לצמצום השליטה באמצעות חקיקה שתאסור על חברות בשליטה סינית לפעול בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר