"יש לכם את זה ביותר גזעני?"

פארקים בגבעת שמואל נחסמו ל"גו'קים השחורים" מב"ב

הודעת עיריית גבעת שמואל כי הכניסה לגינות רמון ואלקנה היא לבעלי כרטיס תושב, נתפסת כסגירת הפארקים בפני החרדים מבני ברק - והרשת סוערת • העירייה: "סוגרים לכל מי שלא תושב" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פארק רמון (צילום: גוגל מפות)

סערה: עיריית גבעת שמואל החליטה כי מעתה ואילך תתאפשר כניסה לפארקים בעיר רק באמצעות "כרטיס תושב", מה שיגרום לכך שהכניסה לפארקים לתושבי בני ברק, למשל, תחסם. ההחלטה עוררה סערה ברשת החברתית פייסבוק, כאשר מחד תושבים בירכו על ההחלטה וחלקם אף בחרו בביטויים קשים כדוגמת "ג'וקים שחורים", בעוד אחרים דווקא מחו נגד ההחלטה החדשה ודרשו סובלנות. העירייה טוענת מנגד כי ההחלטה אינה מכוונת נגד תושבי בני ברק בלבד.

בימים אלו, ימי בין הזמנים, הפארקים בבני ברק עולים על גדותיהם מה שגורם לאלפים לבקר בפארקים בערים הסמוכות, כדוגמת תל אביב, רמת גן וגבעת שמואל.

אך כנראה שבגבעת שמואל פחות אוהבים לראות את החרדים והעיריה הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי הכניסה לפארקים תתאפשר רק לתושבים בעלי כרטיס תושב.

"הודעה חשובה", נכתב בעמוד הפייסבוק, "משפחות יקרות, בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר -מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים. בתוך המעטפה יש מכתב נלווה – אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים". הפארקים יהיו סגורים מ-23 ביולי לשלושה שבועות, בין השעות 16:00-22:00.

התושבים המקומיים ברובם הגיבו בדף הפייסבוק בשמחה, כאשר חלקם אף ציינו בפירוש שזה הפתרון לבעיית תושבי בני ברק שמגיעים לגבעת שמואל. באחת התגובות אף נכתב: "מי צריך את הג'וקים השחורים מבני ברק".

מנגד, מספר תושבים הביעו אי נוחות מסגירת הפארקים וטענו כי מדובר בגזענות וטענו שאף הם עצמם מגיעים לפארקים בערים סמוכות. תושבת גבעת שמואל נוספת טענה כי היא רוצה שילדיה יכירו את תושבי בני ברק ולא רק את ילדי גבעת שמואל. במקביל, עשרות תגובות זועמות בקרב תושבי בני ברק הטוענים לגזענות ואפליה.

"רק חושבת - אם עיריית ראשון לציון (לדוגמא או כל עיר אחרת בארץ) הייתה מגבילה את הכניסה לפארק האותיות בגלל שאני לא תושבת. לחשוב שהייתי רוצה לטייל עם הילדים שלי באיזה פארק בארץ מגיעה עד לשם ואז לא יכולה להיכנס כי אין לי כרטיס. מה עם חברים של תושבים מערים אחרות? סתם מכעיס מקומם ומיותר. טרחנות לשמה...", טענמה אחת התושבות.

תושבת אחרת הגיבה כי "זה לא בשביל ש"החרדים לא ישתלטו", אלא בשביל שגם לילדים שגדלים בגבעת שמואל תהיה גינה לשחק בה. זה לא הוגן שבעונת השיא, אין מקום בגינה הציבורית עליה שילמנו מכספי הארנונה שלנו. אז קבלת אורחים זה יפה, אבל כשמגיעים אליך אורחים באופן קבוע באוטובוס, ואין לך מקום ויכולת להכיל מספיק את הילדים הפרטיים שלך- אז עניי עירך קודמים.

"מאמינה שהעיריה תאפשר גם כניסה של ילדים מחוץ לעיר, אולי לא בשעות השיא, ואולי כן בהגבלה, אבל זה בוודאי לא קשור למאיפה הם באים. וכן, גם הגיע הזמן שעיריית בני ברק תכבד את הילדים שבה ותבנה עבורם כמה גינות נחמדות, כמו שהיו, כשאני הייתי ילדה. היום יש שם יותר ילדים והרבה פחות גינות ציבוריות. אין מה לעשות שם בשבת, אלא אם בא לך להסתובב עם הילדים בכביש מוצף ביוב או לטוס עם הבימבה מראש ההר בתקווה שלא ישברו את הראש. חבל שאת כל המשאבים שתושבי בני ברק עושים בשביל להגיע לכאן הם לא עושים בשביל שיהיה להם משהו סביר ליד הבית".

תושב אחר מחה על ההחלטה וכתב: "מה נלמד לילדים שלנו? להיות אגואיסתים? לא לפנות לאחרים? יש לנו מזל לחיות בעיר שבונה גנים ושיכולים לשלם ארנונה גבוהה, ובמקום להנות מהם עם תושבי עיריות אחרים שאן להם אותו מזל ! מגבילים. עצוב מאוד. זה לא החינוך שאני נותן לילדים שלי, אחד מהיסודות של העם היהודי זה החסד, לחשוב על זה".

תושב נוסף מחה על ההחלטה וכתב: "יש לכם את זה ביותר גזעני? פולין נקיה מיהודונים? מצאתם את הסיבה הארנונה? אני חי ברמת הדר 11 שנה ומתבייש במודעה הזאת. יש מקום לכולם. ניתן ליצור זכות קדמה לתושבים אך לא למנוע מהחדרים להיכנס. מאיזה גזע אנחנו?".

יצויין לפני כמה שנים אסר בג"ץ על עיריית כפר סבא לאסור כניסה או לגבות כספים בכניסה לפארקים מאזרחים שאינם תושבי העיר.

מעיריית גבעת שמואל נמסר ל'כיכר השבת' כי כל ההנחות יסוד שגויות ומוטעות. "לא סוגרים לתושבי בני ברק אלא לכל מי שלא תושב גבעת שמואל. הפארק יהיה סגור גם לתושבי תל אביב וגם קריית אונו. מלבד זאת מדובר בסך הכל על כמה שבועות שבהם במשך שעות אחר הצהריים הפארק יהיה סגור לתושבי ערים אחרות משום שיהיו פעילויות במיוחד לתושבי גבעת שמואל".

עוד נמסר: "אנחנו לא רמת גן שיש לנו את הפארק הלאומי ולא תל אביב שיש לה את פארק הירקון. מדובר בפארק של 4 דונם ורצינו לעשות פעילויות לתושבי העיר שיש להם כרטיסי תושב ואז יקבלו את הפעילות בחינם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר