הדרת החרדים בגבעת שמואל

הרב בלוי: "מזכיר את גרמניה הנאצית"; סודרי: "מהלך נכון"

החלטת עיריית גבעת שמואל לחסום את הכניסה לפארקים - למי שאינו מתגורר בעיר, עוררה סערה • הרב מרדכי בלוי משווה זאת לגרמניה הנאצית ומנגד איציק סודרי דווקא מברך על ההחלטה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי בלוי ואיציק סודרי על רקע פארק רמון (צילום: באדיבות המצלם, כיכר השבת, גוגל מפות)

החלטת עיריית גבעת שמואל, שפורסמה ב"כיכר השבת", על סגירת הפארקים בפני אזרחים שאינם תושבי העיר ובכך לחסום גם את הכניסה של חרדים, תושבי בני ברק, עוררה כצפוי סערה עצומה.

בעוד בעירייה ניסו לגמד את ההחלטה וטענו כי מדובר בסגירה כלפי כל מי שאינו תושב העיר וכי מדובר בסגירה למשך מספר שבועות ובעיקר בשעות אחר-הצהריים והערב, הרי שתגובות התושבים בפייסבוק של העירייה, בעד ונגד ההחלטה, מלמדת כי לפחות בעיני התושבים - עיקר ההחלטה מכוונת כלפי החרדים.

הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אם נכונה השמועה שסיבת סגירת גנים ציבוריים בגבעת שמואל זה כדי להדיר משם את תושבי העיר בני ברק השכנה, משום מה זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת 'תחום המושב' על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר".

הרב בלוי בוחר בדוגמה נוספת וחריפה: "זה מזכיר את אותם שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת, בגרמניה הנאצית, בכניסות לחנויות לפארקים 'הכניסה ליהודים וכלבים אסורה'".

"זה אלו שרוממות הדרה בגרונם וחרב פיפיות בידם...", תוקף הרב בלוי. "חז"ל אומרים בפרקי אבות: 'אוי לרשע ואוי לשכנו', נקווה שפרנסי העיר גבעת שמואל יתעשתו במהרה ויבינו את המשגה שעשו ונוכל להמליץ עליהם את הפסוק במשלי: 'טוב שכן קרוב מאח רחוק'".

מנגד, תושב השכונה, יועץ התקשורת איציק סודרי, דווקא מברך על ההחלטה ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי זה "מצויין, טוב מאוד, אני בעד. כמובן אני סולד מהביטויים הגזעניים, אבל בהחלט מהלך נכון של העירייה. שזייברט יתחיל לבנות פארקים לתושבים שלו במקום כל היום להחנות באדום לבן".

סודרי מסביר את החלטת העירייה ואומר כי "תושבי גבעת שמואל וביניהם אני משלמים ארנונה גבוהה לעירעיה ומהכספים האלו בנו את הפארקים לרווחתם. לא יתכן שבכל חופש (פסח, חגים, קיץ) הפארקים שלנו יתמלאו באנשים שאינם תושבי העיר ולא יהיה אפשרות לתושבים המקומיים להנות מהפארקים. וכן, האורחים מבני ברק משאירים לכלוך נורא, טיטולים מסריחים, בקבוקים, שקיות ממתקים ועוד. שזייברט יתכבד ויבנה פארק לתושביו".

סודרי, מרחיב את השיחה על הלכלוך שנשאר בפארקים, ומספר כי לפני כשנה נאלץ להתגורר במשה חודש אצל גיסו בבני ברק, "זה היה החודש הנורא בחיי לצערי. אין תרבות של איכות חיים, של ניקיון, של מודעות לכניסה לבניין נקי, פשוט גועל נפש וזה לא קשור לכסף, זה קשור לחינוך. איפה כתוב שצריך לחיות בזבל? למה לא מחנכים את הילדים לזרוק זבל לפח? למה חייבים לחיות בבנין עם ריצפה שחורה מלכלוך? למה אי אפשר לטפח קצת את הכניסה לבניין בקצת עציצים אפילו מפלסטיק. אותי אישית אי אפשר להאשים בגזענות כלפי חרדים, אבל כן, בהחלט אפשר אולי לטעון כלפי תושבים אחרים, ועדיין אני בעד ההחלטה של העירייה כי זה נורא".

סודרי פונה לרב בלוי ותוהה: "נניח ובבני ברק היו פארקים לתפארת ותושבות גבעת שמואל היו באות בהמוניהם לבלות שם עם חצאיות בלי גרביונים ושרוולים קצרים. איך היית מקבל את זה?".

בתגובה, אומר הרב בלוי כי "יחי ההבדל, האורחים מגבעת שמואל וכל האיזור מתקבלים בכבוד בעיר ב"ב. אבל לבוא לב"ב בלבוש לא הולם ולא צנוע, זה פגיעה בול באופי החינוכי של העיר. להתנגד לבוא לגבעת שמואל רק כי זה בלבוש חרדי, זה בא ממקום של שטנה".

"לצערינו הוא אשר אמרנו, ההסתה עובדת, חרדי זה שווה ערך למזהם רח"ל, כאשר זו סטיגמה שקרית בעליל", חותם הרב בלוי.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עיריית גבעת שמואל הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי הכניסה לפארקים רמון ואלקנה תתאפשר רק לתושבים בעלי כרטיס תושב. "הודעה חשובה", נכתב בעמוד הפייסבוק, "משפחות יקרות, בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר -מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים. בתוך המעטפה יש מכתב נלווה – אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים".

התושבים המקומיים ברובם הגיבו בדף הפייסבוק בשמחה, כאשר חלקם אף ציינו בפירוש שזה הפתרון לבעיית תושבי בני ברק שמגיעים לגבעת שמואל. באחת התגובות אף נכתב: "מי צריך את הג'וקים השחורים מבני ברק".

מנגד, מספר תושבים הביעו אי נוחות מסגירת הפארקים וטענו כי מדובר בגזענות וטענו שאף הם עצמם מגיעים לפארקים בערים סמוכות. תושבת גבעת שמואל נוספת טענה כי היא רוצה שילדיה יכירו את תושבי בני ברק ולא רק את ילדי גבעת שמואל. במקביל, עשרות תגובות זועמות בקרב תושבי בני ברק הטוענים לגזענות ואפליה.

מעיריית גבעת שמואל נמסר ל'כיכר השבת' כי כל ההנחות יסוד שגויות ומוטעות. "לא סוגרים לתושבי בני ברק אלא לכל מי שלא תושב גבעת שמואל. הפארק יהיה סגור גם לתושבי תל אביב וגם קריית אונו. מלבד זאת מדובר בסך הכל על כמה שבועות שבהם במשך שעות אחר הצהריים הפארק יהיה סגור לתושבי ערים אחרות משום שיהיו פעילויות במיוחד לתושבי גבעת שמואל".

עוד נמסר: "אנחנו לא רמת גן שיש לנו את הפארק הלאומי ולא תל אביב שיש לה את פארק הירקון. מדובר בפארק של 4 דונם ורצינו לעשות פעילויות לתושבי העיר שיש להם כרטיסי תושב ואז יקבלו את הפעילות בחינם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר