הדרת החרדים

ח"כ דב חנין: "הגזענות היא מגפה, נמגר אותה בכל מקום"

הסערה כלפי גבעת שמואל חוצה מגזרים. ח"כ דב חנין מצטרף להצעה לסדר שהגישו הח"כים משה גפני וינון אזולאי ואומר כי הגזענות היא מגפה שאם ניתן לה להתפשט היא תכלה את כולנו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ דב חנין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": החלטת עיריית גבעת שמואל להדיר את מי שאינו תושב העיר מהפארקים הפופולריים בתחומה, זאת באורח פלא רק בשלושת השבועות של ימי בין הזמנים בציבור החרדי, ממשיכה לעורר סערה בכל קצות הקשת הפוליטית.

עוד בנושא >>

חבר-הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) בחר להצטרף להצעה לסדר שהגיש יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אליו כבר הצטרף ח"כ ינון אזולאי מש"ס.

בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר ח"כ דב חנין כי "הגזענות בחברה הישראלית היא מגפה, אסור להשלים איתה. לא כשמדובר בערבים, לא כשמדובר באתיופים ולא כשמדובר בחרדים. אם ניתן לה להתפשט היא תכלה את כולנו".

ח"כ חנין מוסיף ואומר כי "פארק הוא מרחב ציבורי ששייך לכולם, אסור להדיר ממנו אוכלוסיות. שיתוף הפעולה ביני לבין גפני בנושא התחיל מייד כשנבחרתי לכנסת, כבר אז העברנו יחד הצעת חוק האוסרת על אפליה והדרה בפארקים ציבוריים, אמשיך בדרך הזו עד שנמגר את התופעות הללו בכל מקום".

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', ח"כ גפני הגיש הצעה לסדר לדיון במליאת הכנסת על התופעה החמורה של סגירת הפארקים בגבעת שמואל בפני אזרחים שאינם תושבי העיר. ח"כ אזולאי, הצטרף אף הוא לבקשה להעלאת ההצעה לסדר.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', החליטה עיריית גבעת שמואל לסגור במהלך שלושת השבועות של 'בין הזמנים' את הכניסה לגינות העיר, ולאפשר כניסה רק לתושבי גבעת שמואל, בהצגת כרטיס תושב בכניסה.

בקרב רבים מתושבי בני ברק כמו גם בקרב תושבים לא מעטים בגבעת שמואל, התקבלה ההחלטה בכעס, שכן לטענתם מדובר באפליית ובהדרת חרדים.

ברשתות החברתיות אף נפוצו קללות ונאצות כלפי הציבור החרדי כאשר אחד המגיבים טען כי טוב עשתה עיריית גבעת שמואל שחסמה את הכניסה ל"ג'וקים השחורים".

המחנך הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקדש והחינוך, אמר ל'כיכר השבת', כי "זה מזכיר ימים אפלים מתקופת גזירת "תחום המושב" על היהודים ברוסיה בתקופת שלטון הצאר או אותן שלטים שנתלו בשנות השלושים במאה הקודמת בגרמניה הנאצית בכניסות לחנויות לפארקים "הכניסה ליהודים וכלבים אסורה"".

מזכיר עיריית בני ברק ודוברה, אברהם טננבוים, אמר ל'כיכר השבת' על החלטת עיריית גבעת שמואל: "שיתביישו להם, זו עוינות כפשוטה. לא מבין מי חושב ככה. כנראה שמישהו חושב שם שזה הרוח של התושבים וזו בושה".

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי "מדובר במועדים ושעות מסוימות - שלושה שבועות בחופש הגדול, בין השעות 16:00-22:00 בלבד, בהן יתקיימו בגינה המדוברת פעילויות עירוניות לתושבי העיר. כל ניסיון לטענות מסוגים שונים הן משוללות יסוד ומיותרות, שכן בתקופה זו כל תושב עיר אחרת (מצפון ועד דרום) לא יוכל לקחת חלק בפעילות זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר