האייתולות בלחץ

20 שנות מאסר לאיראנית שהסירה החיג'אב

השלטונות בטהרן גזרו 20 שנות מאסר על האישה, שפראק שג'ריזאדה בת ה-42, שהסירה את החיג'אב והצטלמה ברשת כשהיא מנופפת בו במחאה ברחובות טהרן (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שפראק שג'ריזאדה בתמונה שעלתה לה ב-20 שנה (צילום: מתוך טוויטר)

בית משפט באיראן גזר 20 שנות מאסר על אישה שהעזה להסיר את החיג'אב בטהרן ולפרסם את תמונותיה. האישה, שפראק שג'ריזאדה בת ה-42, עלתה לפני כחצי שנה על אי תנועה בבירה האיראנית, תלתה את החיג'אב שכיסה את פניה על מקל ונופפה בו מול העוברים ושבים במחאה.

אחותה של שג'ריזאדה פרסמה את התמונות בחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה כי היא עשתה זאת משום ש"נמאס לה מהחובה לעטות חיג'אב".

באתר האינטרנט של שג'ריזאדה פורסם אמש (שני) כי היא נכלאה בשל "התנגדות לחובת החיג'אב" ולאחר שנופפה ב"דגל לבן של שלום" ברחוב. גורמים רשמיים באיראן לא אישרו את הפרטים ואת דבר תחילת מאסרה של שג'ריזאדה.

שג'ריזאדה נעצרה לאחר המעשה בטהרן, ושוחררה בערבות באפריל האחרון. מקום הימצאה הנוכחי אינו ידוע.

המשטרה האיראנית עצרה בפברואר האחרון 29 נשים בגין הסרת החיג'אב כחלק מקמפיין "ימי רביעי הלבנים". נסרין סוטודה, עורכת הדין שייצגה את שג'ריזאדה ונשים נוספות שנעצרו בגין הסרת החיג'אב, נעצרה בעצמה בחודש שעבר.

לפי החוק האיראני אישה נדרשת לכסות את ראשה וללבוש בגדים ארוכים המכסים את זרועותיה ואת רגליה. הפרת החוק עלולה לגרור קנס בגובה של יותר ממיליון ריאל (כ-25 דולר) ועד חודשיים מאסר בלבד. גורמי אופוזיציה באיראן הציגו לאחרונה סקר שמצא כי רק 25% אחוז מהאיראניות מעוניינות מבחירתן לעטות את החיג'אב, מה שככל הנראה מלחיץ את השלטונות שהחליטו להחמיר בעונשה של שג'ריזאדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר