'מאמע' מציגה

שידור חוזר: כנס הנשים "אישה בריאה" • צפו

כנס הנשים החרדיות "אישה בריאה 2018" נערך כעת במלון וולדורף אסטוריה שבירושלים. בכנס: מיטב המרצות והאומניות מהמגזר, שיתרמו את תובנותיהן בנושא • צפו בשידור חוזר (מאמע)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתמוז תשע"ח | 11.07.18
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כנס 'אישה בריאה', שידור חוזר (הפקה: עזריאלי הפקות. עיצוב גרפי: זהבית פרסט)

"העיקר זה לתת חום ואהבה לילדים בגלל הייחודיות שלהם, ולא בגלל המראה", כך אמרה הערב (רביעי) הדיאטנית חני סקאל, מומחית להפרעות אכילה, בכנס הנשים "אישה בריאה" מבית מאמע.

בכנס, שנערך כעת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, הסבירה עוד סקאל, הדיאטנית הראשית של קופת חולים לאומית: "ישנם כמה סוגים של הפרעות אכילה. 20% מהסובלות הן כרוניות".

"ישנה גם 'סכנה' באכילה בריאה, יש גם אובססיה לכך: הרבה שיחות סביב האוכל בשולחן הן 'מה אכלת, מה בריא', ולא 'מה למדת היום'. ישנן הרבה סוגי דיאטה, אבל כל דבר קיצוני הוא לא טוב. דיאטה זה סגנון חיים".

לדברי סקאל, "הדיבור בבית - מעירים על רזון - 'בטח יש לה הפרעת אכילה' - האם אנחנו מכירים מה עובר על האישה? אולי יש מחלה? רק מעירים. על שמן מעירים גם - 'אוכל כל היום' - האמירות האלה משפיעות על הילדים וההורים, הילד רוצה לשמח את ההורים, ובגלל ההערות האלה הוא חושב שאכילה זה לא דבר רצוי, וככה מתחילות הפרעות אכילה, גם בגיל צעיר מאוד. לכן הדיבור בבית הוא חשוב לגבי המשקל".

"ישנם מסרים בבית, כמו משקלים שיש ברחבי הבית, גם המראה החיצוני - בכל החנויות יש בובות ראווה של נשים מאוד רזות, והילדות לומדות מזה. כמו הדיבור 'לסגור את הפה'. מלחיצים את הילדים. החברה לוחצת שהילד יצליח, לשידוכים - אם את לא רזה לא יסתכלו עלייך - כל אלה מביאים להפרעות אכילה. צריך להפחית את הלחץ".

"צריך ללמד את הילדים שדימויי הגוף בחנויות ובפרסום זה עיוות, פוטושופ. דימוי הגוף החיצוני פוגם. צריך לחנך להפרדה בין המוצג בתקשורת לבין המציאות. הקשר המשפחתי חשוב: שביעות רצון מהקשר המשפחתי בגילאי 10-12 מהווה גורם מגן מפני הפרעות אכילה. ארוחות משפחתיות ואווירה חיובית בזמן הארוחה, לפי מחקרים, מגינים מפני הפרעות אכילה", סיימה הדיאטנית חני סקאל את דבריה.

בהמשך הכנס, שעוסק בכל מה שקשור בבריאות הנשים, ינאמו וישתתפו עוד: ד"ר חנה קטן - רופאת נשים מומחית שהיא גם מטפלת רגשית המתעסקת בכל תחום סביב בריאות האישה: זוגיות, אתגרי גיל, ליווי כלות, פוריות, הריון, ונדודי שינה.

רבקה רביץ - אם ל-11 שהיא גם ראש הסגל של נשיא המדינה ראובן ריבלין. כוח נשי הוא משהו שהיא לא מחביאה במגירה, והיא חושבת שללא בריאות - כל זה לא היה קורה.

נויה מנדל - שתעלה במופע סטנדאפ מלא. היא לא רק קומקיאית, שחקנית ומצחיקה שמעלה אנרגיה חיובית וכיף בכל הופעה שלה, אלא בחכמה ושנינות היא מצליחה גם לרגש ולהעצים, ללמד איך לקחת בצחוק את ההתמודדויות הקשות ביום יום ומוכיחה איך אפשר לנהל בית וזוגיות, לגדל ילדים ובמקביל לשגשג בעבודה - ולא את לא צריכה להיות בעלת כוחות על טבעיים.

פדות רוטנמר - מוכרת בעיקר כ"הגמדה שמכוונת גבוה", אבל לא נותנת לפרט שולי כמו מספר הסנטימטרים שהתברכה בו לעצור אותה. הירח הוא רק תחנה קרובה ל"השמים הם הגבול". כמה שחשבתן שקשה לחלום רחוק, דמיינו את זה עם פחות מטר בגובה. רק שמבחינתה של פדות זו בכלל מתנה ולא אתגר ובטח לא קושי.

צפו בשידור החי

הפקה: עזריאלי הפקות
מולטימדיה: חיים ועקנין
צילום וידאו: נעמי רטבי
צילום סטילס: חיים גולדברג
עיצוב גרפי: זהבית פירסט

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית