"טעינו בזיהוי"

שוטרים שתקפו צעיר חרדי יועמדו לדין משמעתי בלבד

ידידיה זוהה בטעות כגנב, ובשל כך הורד על ידי שוטרים באלימות מכלי רכבו, והוכה קשות עד כדי שנזקק לאשפוז. כעת הוחלט המחלקה חקירות שוטרים להסתפק בעונש קל (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ידידיה מלכה, על מיטתו בבית החולים (צילומים: אלי מנדלבאום, ynet)

שוטרים שהיכו קשות צעיר חרדי, יועמדו רק לדין משמעתי. כך עולה מהחלטת המחלקה לחקירת שוטרים, כפי שנמסרה הערב (רביעי) לעו"ד איתמר בן גביר, בא כוחו של הצעיר המוכה.

• שוטרים נגחו בצעיר החרדי, היכו אותו - וגילו כי טעו

כזכור, לפני שמונה חודשים הותקף ידידיה מלכה בעת שחזר מפגישה מתל אביב לכיוון ביתו בירושלים תוך שהוא רוכב על אופנועו, כשתחילה ניידת שהייתה מאחור פגעה בו.

לאחר מכן השוטרים שיצאו מהניידת קפצו עליו, החלו להכותו, ירו עליו באקדח טייזר ואזקו אותו תוך שהוא צורח מכאבים, מתחנן שיעזבו אותו - "לא עשיתי כלום" - ואף מבקש שיזמינו אמבולנס עבורו.

מלכה אושפז בעקבות כך בבית החולים שערי צדק עם שברים בידיים וחבלות נוספות, ופנה בהמשך, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, למחלקה לחקירת שוטרים כדי שיענישו את השוטרים הללו, אך הערב כאמור הודיעו ממח"ש כי יעמידו את השוטרים לדין משמעתי בלבד, ולא פלילי.

תיאור המעשה, מפי הצעיר שהוכה

עו"ד איתמר בן גביר תוקף את ההחלטה ואומר: "אם אירוע כה חמור של לינץ' של שוטרים באזרח מסתיים בדין משמעתי, אפשר לשקול לסגור את המחלקה לחקירת שוטרים. נותר להצטער שהתנהלות כה חמורה וקשה, מטויחת. אנחנו נדרוש ממח"ש לשנות את ההחלטה, במקביל להגשת תביעה אזרחית נגד השוטרים".

ממשטרת ישראל נמסר בזמנו ל'כיכר השבת', בתגובה: "מבירור ראשוני עולה כי במהלך פעילות כנגד גנבי רכבים, זוהה רוכב האופנוע ועורר את חשדם של השוטרים. לאחר שכרזו לו לעצור, המשיך הנהג בנסיעה מהירה על הכביש תוך התעלמות מקריאותיהם".

"בשלב מסויים לאחר שכוח משטרה נסע אחריו במטרה להאט את נסיעתו, רוכב האופנוע איבד שליטה, נפל לקרקע ונחבל. השוטרים שחשבו תחילה כי מדובר בגנב רכב לאור התנהגותו על הכביש, השתמשו כנגדו בטייזר בעת מעצרו על מנת למנוע בריחתו. לאחר בדיקתו בשטח כשהוברר כי האופנוע שברשותו אינו גנוב, שוחרר לקבלת טיפול רפואי. בכוונת המשטרה לתחקר את האירוע ולהפיק ממנו את כל הלקחים הנדרשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר