הרופאה חשפה

כנס 'אישה בריאה': "יותר חרדיות נבדקות מסרטן"

הרופאה הבכירה שתחת ידיה עברו נשים רבות חשפה הערב בכנס 'אישה בריאה', כי "יותר ויותר חרדיות בודקות את עצמן, מפני סרטן נשים" • צפו בשידור חוזר מהכנס בירושלים (מאמע)

(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כנס 'אישה בריאה', שידור חוזר (הפקה: עזריאלי הפקות. עיצוב גרפי: זהבית פרסט)

"יותר ויותר חרדיות בודקות את עצמן, מפני סרטן נשים". את הדברים הללו השמיעה הערב (רביעי) פרופ' תמר פרץ יבלונסקי, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה עין כרם, בפאנל 'נשות בריאות 2018' שנערך הערב בכנס "אישה בריאה" מבית 'מאמע'.

הסיבה לעלייה זו בשיעור הבדיקות, כמו גם לגילוי מוקדם גובר של סרטן הנשים, היא - לפי הרופאה הבכירה שנשים רבות עברו תחת ידיה - בגלל "העידן הדיגיטלי", של השנים האחרונות. "ככל שבאים מוקדם, ניתן לטפל יותר טוב במחלה", הדגישה פרופ' פרץ יבלונסקי.

ד"ר חנה קטן, רופאת נשים ומומחית לפריון, אמרה בפאנל: "ה'אני מאמין' שלי הוא כזה: 1. תפילה - הכלי הנוכח במרכז השולחן בקליניקה שלי. 2. תזונה בריאה שחשובה לפריון. 3. תנועה - התעמלות ופעילות גופנית; התעמלות זו תרופה, ואנחנו מעודדים אותה. 4. תרופה - אם אין ברירה. 5. תודעה - להיות אדם אופטימי, מאמין".

המשתתפת השלישית בפאנל, ציפי בורנשטיין, מנהלת המערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי מעייני הישועה, הסבירה: "מחלות הנפש הן בכולנו, וצריך להשמיע את הקול של הנשים שמתמודדות, ולעזור ולתמוך".

"לדבריה, נושא בריאות הנפש בדרך כלל לא מושמע. העידן הדיגיטלי הציף את הצורך שקיים בשוק, וחשף את המענה. היו הרבה נשים שבמשך הרבה זמן חיכו בבית, ולא היה מקום לאשפז. לכן חשובה המודעות".

יצוין, כי כל שלוש הנשים קיבלו תעודת הוקרה על ידי 'כיכר השבת' ו'מאמע', בשיתוף 'קרן דניאלי' של מוטי זוננפלד.

בהמשך הכנס, שעוסק בכל מה שקשור בבריאות הנשים, יופיעו גם נויה מנדל, שתעלה במופע סטנדאפ מלא, ופדות רוטנמר, המוכרת בעיקר כ"גמדה שמכוונת גבוה", אך לא נותנת לפרט שולי כמו מספר הסנטימטרים שהתברכה בו לעצור אותה.

צפו בשידור החי

הפקה: עזריאלי הפקות
מולטימדיה: חיים ועקנין
צילום וידאו: נעמי רטבי
צילום סטילס: חיים גולדברג
עיצוב גרפי: זהבית פירסט

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית