תיעוד המפגש

מול הנשיא פוטין: נתניהו הגיב לחדירה בצפון

ראש הממשלה נתניהו זכה היום לכבוד רב מנשיא רוסיה פוטין שאירח אותו, ואף הזמין אותו לשבת לצדו במשחק המונדיאל; מה שלא מנע ממנו להגיב בתקיפות לחדירת המל"ט (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: ישראל כהן, כיכר השבת)

שעות ספורות לאחר הפלת כלי הטיס הסורי מעל שמי הכנרת, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתח פגישתו ברוסיה עם הנשיא ולדימיר פוטין, כי ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפרת ריבונותה.

כזכור, בשעות אחר הצהריים חדר כלי טיס בלתי מאויש משטח סוריה לשטח ישראל, ויורט על ידי טיל פטריוט לאחר שעבר כעשרה קילומטרים לעומק שטח ישראל. בעקבות חדירת המל"ט, נשמעה אזעקה בעמק הירדן ובדרום רמת הגולן.

"נמשיך לפעול בתקיפות נגד כל זליגה וכל חדירה לשטחה האווירי או הקרקעי של ישראל", אמר נתניהו בפני מארחו הבכיר. "אנחנו מצפים שכולם יכבדו את הריבונות הזאת ושסוריה תשמור בקפדנות על הסכמי ההפרדה".

עוד אמר ראש הממשלה: "ברור שהמוקד שלנו זה על סוריה ועל איראן. דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך". הוא הוסיף: "שיתוף הפעולה בינינו הוא מרכיב מרכזי במניעת התלקחות והידרדרות של מצבים כאלה ואחרים, ולכן אני רוצה להודות לך על האפשרות לשוחח בעניינים אלה וכמובן בכל עניין אחר".

(צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

לאחר הפגישה אמר נתניהו: "הפגישה באה כמה ימים לפני הפגישה של הנשיא פוטין עם טראמפ, ולכן היו לה שני היבטים. היבט אחד מיידי ומוכר של הבטחת חופש הפעולה של ישראל. הרחבנו את זה בשיחה עצמה, ואני חושב שזה הישג מתמשך של ישראל. אנחנו פועלים במקום מאוד צפוף ולא רק שאנחנו לא מתנגשים עם הרוסים אלא אפילו מתאמים בין הצבאות, כולל בשעות האלה ובימים האלה".

"אנחנו פועלים נגד מטרות איראניות ונגד מטרות של חיזבאללה ואנחנו שומרים על חופש הפעולה שלנו. לא נוצרת שום התנגשות עם הכוחות הרוסים. זה יעד ראשון והיעד הזה הושג שוב. שנית, דיברנו על כל השאלה של סוריה, ועל ושאלת איראן לקראת הפסגה הצפויה".

וכשהוא פונה לפוטין, הוסיף נתניהו: "אני רוצה לברך אותך על מונדיאל מאוד מוצלח שרוסיה מארגנת, כל העולם צופה בזה בעניין עצום, גם אנחנו בישראל, ואני חייב להגיד לך שגם אני אישית. תודה גם על ההזמנה לצפות במשחק בהמשך הערב. כמובן הזכרת את המצעד המרגש לכבוד הניצחון על הנאצים, זה היה אירוע כביר שעשה רושם בישראל, ואני חושב ברחבי העולם היהודי".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר