אבחנה מקוממת

צרפת: רוצח שרה חלימי הי"ד "אינו כשיר לעמוד למשפט"

המוסלמי החשוד שהשליך יהודייה מקומה שלישית אל מותה בפריז בשנה שעברה, אושפז ללא עבר פסיכיאטרי וכעת מאובחן כמי שאינו כשיר להישפט על מעשיו (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית משפט בפריז (צילום: shutterstock)

כובילי טראור, מהגר מוסלמי בן 28 שרצח את שרה חלימי בפריז ב-4 לאפריל בשנה שעברה, מאובחן כמי שאינו כשיר לעמוד למשפט בעניינו, זאת בשל מצבו הנפשי לפי הטענות.

כראור, שידוע בעמדותיו האנטישמיות, אושפז בבית חולים פסיכיאטרי לאחר שנתפס בחשד שרצח את שכנתו היהודייה, שרה חלימי בת ה-65. לפי החשדות המבוססים על עדויות של שכנים והקלטות מתוך הדירה ממנה הושלכה שרה, כראור קרא לחלימי "שטן", ולבתה "יהודייה מלוכלכת" בהזדמנויות שונות.

הרשויות הצרפתיות, בהנהגתו של הנשיא הטרי עמנואל מקרון, נוהגים במקרי תקיפה רבים לאשפז את התוקפים במוסדות פסיכיאטריים, וכך נהגה גם במקרה מזעזע זה, למרות שלרוצח אין כל עבר נפשי, ולזעמה של הקהילה יהודית המקומית.

בית כנסת בפריז (צילום: Shutterstock)

בחודש ינואר הובא טראור מבית החולים הפסיכאטרי לבית המשפט. הוא הועבר אבחון פסיכיאטרי, שקבע כי אין כל בעיה להעמידו לדין וכי הוא כשיר נפשית להעיד, אך בית המשפט החליט על דעת עצמו, ולא לבקשת הנאשם, להעבירו סדרת בדיקות נוספת, שהעלתה במפתיע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין.

ארגונים יהודיים גינו את בית המשפט, המתעקש לא להעמיד את הרוצח לדין על מעשיו על אף שאינו מסתיר את מניעיו האנטישמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר