תיעוד מיוחד

חטיפת ושחרור הילד - סיכום המשטרה • צפו

למעלה מ-70 שעות שהה הילד כרים ג'ומהור בידי חוטפיו, מהרגע שנחטף ביום שלישי מפתח ביתו בקלנסווה ועד שהושב לידי הוריו ביום שישי • כך סיכמה המשטרה את המבצע (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

למעלה מ-70 שעות שהה הילד כרים ג'ומהור בידי חוטפיו מהרגע שנחטף ביום שלישי מפתח ביתו בקלנסווה ועד שהושב לידי הוריו ביום שישי. במשטרה ציינו כי "בתום פעילות חקירתית, מודיעינית ומבצעית מאומצת שנמשכה למעלה מ-70 שעות- משטרת ישראל השיבה את הילד כרים ג'ומהור לחיק משפחתו כשהוא בריא ושלם. כעת מאמצי המשטרה יתמקדו בסגירת מעגל, מיצוי החקירה והעמדתם לדין של האחראים לארוע החטיפה החמור".

במשטרה סיכמו את המבצע וסיפרו כי "ביום שלישי (10.7.18), התקבל במשטרת ישראל דיווח על חטיפת הילד כרים ג'ומהור מפתח ביתו באזור קלנסווה. מיד עם קבלת הדיווח, החלו כוחות משטרה רבים גלויים וסמויים לפעול בשטח, ונערכו סריקות נרחבות לאיתורו של כרים. חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית במחוז מרכז במהלכה נעצרו בשלבים 4 חשודים בחשד למעורבות בחטיפת הקטין ומעצרם הוארך בבימ"ש השלום בראשל"צ ב-7 ימים (ועד ליום 19.7.18)".

"משטרת ישראל פעלה מסביב לשעון, תוך שהיא מפעילה את מיטב האמצעים שברשותה", ציינו במשטרה, "כאמור, הפעילות המבצעית לאיתורו של הקטין נערכה הן במישור המודיעיני והן במישור הגלוי, וכלל שיתופם של אנשי מגע שעבדו בשיתוף פעולה מלא עם חוקרי המשטרה. במאמצי איתורו של כרים לקחו חלק צוותי מו"מ ויחידות מיוחדות של המשטרה והכול במטרה להחזיר את הילד בריא ושלם לחיק משפחתו ולהעמיד לדין את האחראים למעשה".

המפכ"ל לאחר שחרור הילד (צילום: דובורת המשטרה)

במשטרה ציינו כי במסגרת החקירה ובאמצעות מעצר המבצעים והיוזמים המשטרה הצליח לייצר סיטואציה בה הפך הילד לנטל למחזיקים בו מטעמם של העבריינים. אנשי קשר מטעמה של המשטרה הוכוונו למחזיקים בילד, וכך הועבר כרים מהרשות הפלסטינית לשטחי ישראל באמצעות אנשי המגע ונמסר לידי משטרת ישראל.

הילד כרים ג'ומהור נבדק על ידי גורמי רפואה במשטרה ומצבו הפיזי נמצא טוב.

בהמשך עבר חקירה קצרה ע"י מומחים לחקירת ילדים נפגש ושוחח עם בכירי המשטרה בראשם המפכ"ל, אשר עקב מקרוב אחר החקירה בימים האחרונים וקיים הערכות מצב עם צוות החקירה ופיקוד מחוז מרכז.

בסיום החקירה הועבר הילד מהמשטרה לחיק בני משפחתו הנרגשים שהוסעו למחוז מרכז לקבל אותו. בני המשפחה הודו למאות השוטרים ואלפי האזרחים שלקחו חלק במאמצי איתורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר