תקרית מזעזעת

לאחר שהותקף: השוטרים הלמו בפניו של הפרופסור הדתי

פרופ' יצחק מלמד, מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת הופקינס בניו יורק, התארח לנאום בכנס יוקרתי באוניברסיטת בון - אך הותקף באלימות, והמשטרה עצרה דווקא אותו (חדשות, עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אוניברסיטת בון (צילום: shutterstock)

יצחק מלמד, פרופסור ישראלי לפילוסופיה, הותקף על ידי אדם פרו-פלסטיני בעת ששהה באוניברסיטה בגרמניה, אך במקום לעצור את התוקף, עצרה המשטרה דווקא את הקורבן.

פרופ' מלמד, שמרצה בין היתר באוניברסיטת ג'ון הופקינס שבבולטימור, ארה"ב, הגיע לאוניברסיטת בון, מוסד גדול ונחשב בגרמניה, כדי לקחת חלק בכנס יוקרתי. בעת שטייל במסדרונות האוניברסיטה, ניגש אליו אדם שהגדיר עצמו כפלסטיני, ושאל אותו אם הוא יהודי. לשמע התשובה החיובית, קרא לעברו האיש "גרמניה ללא יהודים", והפיל את כיפתו של הפרופסור ארצה.

גם לאחר שמלמד הרים את הכיפה והניחה שוב על ראשו, הפיל אותה התוקף שוב ושוב. פרופסורית ששהתה במקום הזעיקה משטרה, וזו הגיעה לזירה לאחר עשרים דקות. ברגע שנמעו קולות סירנה, התחיל התוקף להימלט, והשוטרים שהגיעו למקום החליטו לדלג על התוקף ולעצור דווקא את הפרופסור המותקף, זאת בגסות ובאגרסיביות.

הפרופסור, לאחר שהותקף בידי השוטרים (צילום מסך מתוך פייסבוק)

בפוסט שפרסם הפרופסור המותקף בדף הפייסבוק שלו, הוא מספר כי השוטרים הצמידו אותו לרצפה ואזקו אותו, תוך כדי שהם מנחיתים מהלומות בפניו, שוברים את משקפיו וגורמים לו לדמם.

לאחר זמן מה הוסרו האזיקים מידי מלמד, אך השוטרים הזהירו אותו מלהגיש נגדם תלונה על אלימותם. "אתה תתחרט מאד אם תנסה ליצור בעיות למשטרה הגרמנית", נאמר לו. מלמד השיב להם, "אני לא מפחד ממשטרת גרמניה. משטרת גרמניה רצחה את סבי, סבתי, דודי ודודתי ביום אחד, בספטמבר 1942".

"למחרת ניגשתי לתחנת המשטרה של העיר בון, בה הותקפתי, והגשתי תלונה", מספר מלמד ומוסיף כי מפקד התחנה הגיע לחדרו במלון כדי להתנצל על התקרית. "ההתנצלות אינה אמינה. עוד באותו יום החליטה המשטרה להאשים אותי בהתנגדות למעצר, דבר שלא היה ולא נברא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר