"בורים"

68 רבנים במכתב לסיעת הלייבור: תפסיקו להתעלם מאיתנו

עשרות רבנים בריטיים מכל החוגים והזרמים, פרסמו מכתב התוקף את ראשי המפלגה הידועה באנטישמיות של חבריה • "מעשיכם נוגדים את ההחלטות המוסכמות על כולם" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מנהיג ה'לייבור', ג'רמי קורבין (צילום: shutterstock)

שישים ושמונה רבנים מכל גווני הקשת של יהדות בריטניה, ניסחו מכתב המיועד לראשי סיעת ה'לייבור', אותה מפלגה שחבריה מתבטאים שוב ושוב באנטישמיות ומתקבלים בסובלנות על ידי ראשיה.

מפלגת ה'לייבור' (עבודה) היא מפלגת שמאל מרכזית, השנייה בגודלה בפרלמנט הבריטי, והעיקרית באופוזיציה. לאורך השנים נודעה הסיעה בהתבטאויות חבריה, שלעיתים קרובות מסיתות ואנטישמיות לכל דבר, אך הנהלת המפלגה כמעט ואינה עושה דבר על מנת למנוע את אותן אמירות פוגעניות.

כעת נשמעת תגובתה של יהדות בריטניה כולה, כאשר באתר ה"גארדיאן" הנודע פורסם אמש (שני) מכתב תקיף, עליו חתומים לא פחות מ-68 רבנים מרכזיים בממלכה. בין השמות ניתן לזהות את בכירי הרבנים החרדים, הדתיים, הליברלים ואף הרפורמים.

"כרבני בריטניה, בצער רב אנו מרגישים בצורך לכתוב מכתב זה, אך האנטישמיות בתוך חלקים מה'לייבור' מחמירה ומתרחבת ביותר, עד שעלינו להשמיע קול יהודי אחד ומאוחד", נפתח מכתב הרבנים.

בית כנסת בבריטניה (צילום: שאטרסטוק)

"הנהגת הסיעה בחרה להתעלם ממי שמבין את האנטישמיות הכי טוב - הקהילה היהודית", תוקפים הרבנים. "בתואנת שווא כי אתם מבינים יותר טוב מאיתנו את צרכינו, אתם פועלים בבורות ובאופן מבייש".

"אין זה מקומכם לשכתב את המדיניות נגד אנטישמיות, שנקבעה והתקבלה על ידי השירות הממלכתי המשפטי, הקולג' לשיטור, הפרלמנט של סקוטלנד, האסיפה של וולש, התאחדות הסטודנטים הלאומית ולא פחות מ-124 רשויות שונות, אך חשוב יותר - על ידי הקהילה היהודית". במכתב פונים הרבנים לראשי ה'לייבור' ומבקשים מהם: "הקשיבו לקהילה היהודית, וקבלו את ברית IHRA, הברית הבינלאומית לעניין זכר השואה".

יצויין כי כמה שעות לאחר פרסום המכתב, פרסם גם רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירביס, מכתב דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר