המצלמות הנסתרות חשפו זוועה

'אם מרעילה?': חשודה שהזריקה אינסולין לבנה בשביל כסף

הותר לפרסום: מצלמות נסתרות בבית חולים חשפו לכאורה חשד כי חרדית מירושלים הזריקה אינסולין לבנה הקטן למרות שאינו חולה, כדי להציגו כחולה סכרת ולזכות בקצבה • האם והאב נעצרו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האם בבית המשפט, היום (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

לפני זמן קצר (חמישי) התיר בית המשפט לפרסום פרשה חמורה, בה חשודה אם חרדית מירושלים כי הזריקה אינסולין לבנה הקטן, הבריא, כדי ליצור מצג שווא שהוא חולה סכרת, וכך להונות את הרשויות כדי לזכות בקצבה כספית עבורו.

דבר החשד להתעללות מזעזעת זו נחשף, לאחר שמצלמות נסתרות שהותקנו בבית החולים הדסה תיעוד לכאורה את האם חרדית בעת ביצוע המעשה: הזרקת אינסולין לבנה הקטן.

גם בעלה, אביו של הילד, נעצר, בשל חשד כי היה חלק ממסכת אלימות שהופעלה בבית כלפי הילדים, אך שוחרר בהמשך.

יצוין, כי הפרשה החמורה נחקרת זה כשלושה שבועות במרחב ציון שבמשטרת ירושלים, ועצם קיום החקירה היה אמור להיחשף כבר בתחילת השבוע שעבר, לאחר שהשופטת חוי טוקר התירה את הפרסום, אך פרקליטי החשודה עתרו לבית משפט המחוזי בעיר בבקשה לאסור את הפרסום.

המשטרה הצטרפה תחילה לבקשה זו של בני המשפחה, ובית המשפט המחוזי אכן האריך תחילה את איסור הפרסום עד להיום. אך לפני זמן קצר, כאמור, נענתה שופטת השלום לבקשה הפוכה של המשטרה, והתירה את הפרשה לפרסום.

המזרקים בהם השתמשה האם (צילום: דוברות המשטרה)

מדוברות המשטרה נמסר: "ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה, שכונתה 'מתוק כשמר לי', ושהתנהלה תחת צו איסור פרסום, בתחילת חודש יוני, עת קבלת דיווח מהנהלת בית החולים שערי צדק, לפיו בחודשיים האחרונים אושפז פעמיים פעוט כבן שנה וחצי, עקב פרכוסים בלתי נשלטים מהם סבל בביתו. במהלך האשפוז, שכלל העברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, הועלה חשד שהפעוט מקבל תרופה לגופו מגורם חיצוני שאינו בית החולים הגורם לסימפטומים והחמרה במצבו הבריאותי".

"במהלך האשפוז השני, הצטברו ראיות נסיבתיות נוספות שאוששו את החשדות ובדיקות דם חוזרות הוכיחו קיום אינסולין מגורם חיצוני בדמו של הילד שאינו מטופל כלל באינסולין".

"חוקרי המשטרה שמיד פעלו בשיתוף עם הנהלת בית החולים וגורמי הרווחה בעיריית ירושלים, ביצעו מגוון פעולות חקירה שונות וסמויות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהעלו חשד כנגד אמו של הפעוט שהיא זו שככל הנראה מחדירה לגופו את תרופת האינסולין המביאה לדרדור במצבו הבריאותי ומעכבת החלמתו".

"ביום 3.7, עצרו חוקרי המשטרה את האם ואב (שנות ה30 ירושלים) המשפחה והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד 'להתעללות בקטין חסר ישע ע"י אחראי' ,תקיפה הגורמת חבלה של ממש וקבלת דבר במרמה".

"במסגרת החקירה הגלויה התחזק חשדם של חוקרי המשטרה כי האם התערבה במכוון בבריאותו של הפעוט , ועפ"י החשד לאורך השנים האחרונות בבריאותם של ילדיה הנוספים על מנת ליצור מצג שווא שהינם חולים במחלת 'הסוכרת', וזאת על פי החשד לשם קבלת קצבה חודשית מהביטוח הלאומי בעבור 5 מילדיה".

"עוד עלה, על פי החשד, כי לאורך השנים האחרונות ההיקף הכספי אותו קיבלו הזוג כקצבה מביטוח לאומי עומד על כ 800 אלף ₪, בשלב זה העבירה המשטרה דיווח לחוקרי בטוח לאומי שפתחו בחקירת המקרה".

"לבקשת משטרת ישראל נערכה חוות דעת רפואית באשר למצבם הבריאותי של כלל ילדיהם של הזוג בה התברר כי אף אחד מהילדים אינו חולה ומעולם לא חלה במחלת הסוכרת וכאמור בהתאם לכך מעולם לא נזקקו לטיפול באמצעות אינסולין. עוד עלה החשד כי האב והאם תקפו באלימות במספר מקרים את ילדיהם באמצעים שונים".

"האב החשוד שוחרר על ידי בית משפט בתנאים ביום ראשון האחרון, היום הובאה האם החשודה לדיון בבית המשפט שהאריך את מעצרה עד ליום 24.7.18".

במשטרה מדגישים: "גורמי הרווחה שליוו את החקירה מראשיתה פעלו לטיפול על מנת שלא לנתק את הילדים משגרת יומם. במהלך ייחודי שיזמו גורמי הרווחה בעירייה גובש פתרון מיטבי עבור הילדים שימנע את פיזורם במשפחות שונות והפרדתם אחד מהשני בתקופת בדיקת המקרה. גורמי הרווחה גייסו משפחה שתגיע ותשהה בבית המשפחה יחד עם הילדים ובכך תישמר שגרת יומם בביתם ובסביבתם הרגילה ותימנע הפרדתם כדי להעניק להם את כל הסיוע המקצועי והאישי ולתת מענה לכל צרכי הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר