הקרב מסתבך

ב'דגל' שוקלים: הרצת מועמד ליטאי לראשות העיר ירושלים

בעוד וב'אגודה' סוגרים קצוות לקראת ההכרזה על מועמדותו של יוסי דייטש לראשות י-ם, הרי שב'דגל' הולכת ומתגבשת העמדה להעניק את התמיכה למועמד ליטאי. גורם חרדי: איום לצרכי מו"מ (בחירות)

ח"כ אורי מקלב וחבר המועצת הגר"ד כהן, הערב (צילום: באדיבות המצלם )

בעוד וב'אגודת ישראל' סוגרים קצוות לקראת ישיבת מרכז אגודת ישראל מחר (שלישי) בירושלים בה יודיעו כי הסיעה על הנהגתה הרוחנית והפוליטית תומכת במועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים, הרי שבמקביל גם ב'דגל התורה' לא שוקטים על השמרים.

בימים האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת", הולכת ומתגבשת ההחלטה על הרצת מועמד מטעמה של הסיעה הליטאית לראשות העיר.

"לא ייתכן מצב בו אנחנו הרוב החרדי נוותר ללא מאבק על היתרון שלנו. אם מועמד חרדי, אז אין שום סיבה שהוא לא יהיה מדגל התורה", אומרים גורמים בכירים בתנועה הליטאית.

"אנחנו טוענים ובצדק שמגיע לנו 50:50 בסיעה, ופתאום על ראשות העיר אנחנו מוותרים?", הם תוהים ומצהירים: "בכוונתנו להריץ מועמד לראשות".

"ביום רביעי", מוסיפים ב'דגל', "בכינוס בבית דגל התורה ידונו באריכות על הנושא מתוך כוונה לגבש עמדה אחידה".

ל'כיכר השבת' נודע כי גם בקרב ההנהגה הרוחנית של דגל התורה נרשמה תמיכה באופציה של הרצת מועמד חרדי וניתן אור ירוק עקרוני למהלך.

בתוך כך ,הערב נפגש ח"כ אורי מקלב עם חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, והשניים דנו באריכות בסיכויים האפשריים של מועמד חרדי, אם מדגל ואם מאגו"י, לנצח את הבחירות בירושלים.

גורמים פוליטיים מציינים כי ייתכן ומדובר בצעד שנועד לשמש כאיום לצרכי משא ומתן עם 'אגודת ישראל', אך גורמים ב'דגל' מבהירים כי מבחינם לא מדובר בספין לצורכי משא ומתן אלא במחשבה רצינית לכבוש את ראשות העיר.

מנגד, גורמים במפלגות החרדיות מטילים ספק במועמדות של נציג דגל וסבורים כי מדובר בהצהרה לצורכי מיקוח בלבד. לדבריהם, "יוסי דייטש הוא המועמד החרדי האולטימטיבי וכל השמות האחרים הם בלון ניסוי של גורמים שאינם מוסמכים בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר