הצרות מבית של גפני

נסיון לקרוא תיגר? הקרב על אלעד שמסעיר את דגל התורה

עיתון יתד נאמן הפר את הסיכומים עם יו"ר התנועה לגבי סיקור כינוס המפלגה, ובשטח, פועל מנחם שפירא נגד עמדותיו של ח"כ גפני. הקרבות הפנימיים ב"דגל" שמרגיזים את הבכיר הליטאי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ושפירא. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

אם יש דבר שמרגיז את יו"ר מפלגת דגל התורה ח"כ משה גפני לא פחות ואף יותר מההפגנות של הפלג הירושלמי נגדו בגין חוק הגיוס, אלו העימותים הפנימיים מבית וחוסר המשילות בתנועתו. גפני פותח את החלון ורואה את בית הכנסת "אשי ישראל" של "הפלג" הולך ומתפתח מול ביתו, ומבין שידיו קשורות. אבל בכל הנוגע לבית פנימה, נדמה שהמצב מסובך בהרבה.

מתברר כי בחסות השקט היחסי כלפי חוץ, התפתחו קיני מרידה של ממש בתוככי המפלגה הליטאית, שחלקם מנסים לאתגר את ההנהגה הפוליטית ולעקוף אותה תוך קביעת עובדות בשטח.

ביום רביעי בלילה, לפני שח"כ גפני יצא לחופשה הקבועה, הוא ביקש לוודא כי הכתבה המסקרת את כינוס הנהלת דגל התורה שהתקיים ביום רביעי האחרון בבני ברק, מנוסחת כפי הראוי. גפני, מקלב ואשר ישבו בחמישי בשעות הצהריים עם עורך העיתון ישראל פרידמן והעיתונאי שכי מונק, ועברו על הנוסח המדוייק.

אולם בשישי בבוקר, גילה גפני כי הסיכומים לא ממש כובדו, וכי דברים בשמו הן על הבחירות בירושלים והן על הבחירות באלעד - הושמטו.

גפני, מוביל בימים אלו מהלך לפיו על דגל התורה לדרוש מסיעת שלומי אמונים את קיום ההסכם בעיר אלעד ככתבו וכלשונו. בישיבת ההנהלה דרש גפני לכבד את ההסכם, ובתוך ימים ספורים לנסות לאתר מועמד ראוי לתפקיד ולצאת באופן רשמי להתמודדות. גם הגאון הגדול רבי יוסף אפרתי מגבה דרישה זו. גפני ציפה כי דרישה זו תקבל את ביטוייה בעיתון המפלגה ביום שישי, אולם לשווא.

המרד בדגל בתורה מתרחב מיום ליום, אבל לא הרבה מרשים לעצמם לעמוד בפרונט מול גפני, כמו סגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא, שלא מכבר טען באוזני הדיין הגר"י סילמן כי יש לתמוך דווקא במועמדותו של ראש העיר המכהן ישראל פרוש לקדנציה נוספת באלעד.

בעמדתו של שפירא מצדדים גורמים נוספים בתנועה, החלוקים על יו"ר המפלגה וטוענים שגפני "מנהל מהבטן" ומתוך רגשות ואמוציות, ולא באמת מתוך דאגה לטובת המפלגה. מאידך, גורמים ב"דגל התורה" זועמים על המורדים ואומרים כי הקול של האופוזיציה נגד גפני משרת הצלחה של מפלגות אחרות ומועמדים מתחרים.

"מי שמע פעם על תנועה פוליטית שמוותרת מראש על הסכם חתום ללא קבלת תמורה ובאופן חד צדדי? הרי מדובר במהלך הזוי ומצער שדווקא מתוככי דגל התורה ישנם השותפים לו" אומרים מקורבי גפני. מנגד, המצדדים בפרוש טוענים: "מדובר בראש עיר מצויין שסייע לציבור הליטאי, אין שול סיבה להחליף אותו. הוא משרת את האינטרסים שלנו וטוב שימשיך לקדנציה נוספת. מספיק עם התחשבנות פוליטית קטנה ועלובה שדואגת לאינטרס אישי ולא ציבורי".

"קיבלנו משלומי אמונים לא מעט, לא רק באלעד - אלא באופן רוחבי בכל הארץ, כולל קיום ההסכם הנורבגי והשליטה המשותפת בחינוך העצמאי. יש מחיר שצריך לשלם אותו. וצריך לשלם בצורה מכובדת. העיקר שנשמור על האינטרס של הציבורי".

"פרוש אהוד ואהוב, מה גם שאין מועמד בקנה, כך שצריך לוותר על ההסכם ולתת לו קדנציה נוספת בתמורה ל-2 קדנציות רצופות לנו בשנים הבאות" אומרים תומכי פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר