ילד מדבק

בהלת חצבת במחלקת הילדים ב'שניידר'

ילד מהיישוב 'אש קודש' חלה בחצבת ובבית החולים חששו כי הדביק ילדים רבים נוספים במחלה ההמטו-אנקולוגית בה מערכת החיסון של הילדים מוחלשת והם בסיכון גבוה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ילד בן שלוש תושב היישוב 'אש קודש' במטה בנימין אובחן בשבוע שעבר כחולה בחצבת. הילד שלא חוסן נגד המחלה, סובל בנוסף, ממחלת דם והיה מטופל במחלקה להמטו־אונקולוגיה בבית־החולים שניידר לרפואת ילדים בפתח־תקווה, כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

הילד קיבל טיפול במחלקה שבה מאושפזים ילדים חולי סרטן – שמערכת החיסון שלהם חלשה והם עלולים להידבק בקלות מכל נגיף או חיידק מה שהעלה באופן מיידי את צוות בית החולים למצב כוננות בניסיון לאתר את כל הילדים שנחשפו למחלה.

הילד הגיע לבית־החולים שניידר ביום ראשון שעבר. ביום רביעי אביו הודיע לבית־החולים, שהוא ככל הנראה חולה בחצבת, ולמחרת היום הגיעו תוצאות המעבדה שגילו באופן סופי - הילד חולה.

לאחר שהתברר שהילד חולה, שיחזרו בבית־החולים יחד עם לשכת הבריאות המחוזית את המסלול שהילד ובני משפחתו עברו בבית החולים, וניסו לאתר את כל הילדים שהיו במגע עם הילד. "יש חמש תחנות בבית־החולים שבהן הילד שהה, ובכל תחנה יש מגעים עם אנשים נוספים", מספר גורם המעורב בחקירה. "אנחנו יכולים לאתר את כל הילדים שבאו במגע עם החולה, אבל אי־אפשר למצוא את כולם - אין לנו יכולת לדעת את מי הוא פגש במעלית או במסדרון וקשה לנו גם לאתר את המלווים של הילדים".

בשלב הזה ישנם כ־80 ילדים החשודים שבאו במגע עם הילד החולה. מדובר בילדים מכל הארץ ולא רק כאלו שמאושפזים בבית־החולים שניידר, חלקם הגיעו רק לביקור של כמה שעות בבית־החולים. כל הילדים שאותרו קיבלו טיפול מונע, ובבית־החולים מקווים שאף אחד מהילדים לא יחלה.

על פי הדיווח במשרד הבריאות, ביישוב אש קודש קיימת התפרצות של חצבת, ומספר תושבים נדבקו במחלה. גורמים במערכת הבריאות מפנים אצבע מאשימה וטוענים שביישוב יש כאלו שמתנגדים עקרונית לבצע חיסונים ובכך מעמידים בסיכון לא רק את תושבי היישוב, אלא גם אוכלוסיות אחרות. "אנחנו יודעים על התפרצות של חצבת ביישוב בשבועיים האחרונים", אומרים גורמים במערכת הבריאות, "הופץ לכל היישוב באמצעות המזכירות מכתב המפציר בתושבים ללכת ולהתחסן. הוסבר במכתב מה המשמעות של המחלה ואיך היא עלולה להדביק ילדים ואנשים עם מערכת חיסונים מדוכאת".

הילדים ביישוב התבקשו להגיע לטיפות החלב או לשירותי בריאות התלמיד על מנת לקבל את החיסון. "ההיענות לא גדולה במיוחד למרבה הצער", אומרים במערכת הבריאות. "אוכלוסייה שמסרבת להתחסן עלולה לגרום להתפרצות של הנגיף ולסכן הרבה מאוד אנשים".

מהיישוב אש קודש נמסר בתגובה כי "הילד שבו עוסקת הכתבה הגיע לבית החולים למעקב שגרתי ומיד עם ההגעה לרופא ציינו ההורים כי יש ביישוב התפרצות של חצבת וביקשו הנחיות, הרופא בדק את הילד ושלח את ההורים להמשך הטיפול כרגיל כיוון שלדבריו לא מצא סימנים למחלה.

"מדובר במשפחה עם תודעה רפואית גבוהה, כאשר אב המשפחה הוא נהג אמבולנס וחובש בכיר מתנדב במד"א.

"מתוך כלל ילדי המשפחה, הילד המוזכר בכתבה הוא היחיד שלא חוסן כנגד חצבת (כאשר את כל החיסונים האחרים לגילו הוא כן קיבל), וגם זאת בשל תקלה טכנית הקשורה למעבר דירה ולא בשל התנגדות אידיאולוגית או אחרת לחיסונים. בנוסף, המשפחה היא זו שגילתה אחריות ודיווחה מיוזמתה לבית החולים על אבחנת הילד כחולה חצבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר