"שומרים על הילדים שלנו"

מאבק בשכונת גאולה: התושבים נגד הטלפונים הציבוריים

תופעת המטרידים המתקשרים לטלפונים הציבוריים ומפילים ברשתם ילדים תמימים שהתפתו לענות לטלפון המצלצל, הביאה את תושבי גאולה לצאת למאבק. הלילה, נחתכו עשרות חוטי טלפון (חרדים)

טלפון ציבורי בגאולה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים האחרונים התארגנו מספר תושבים בשכונת גאולה בירושלים למאבק נגד הטלפונים הציבוריים הפזורים ברחבי השכונה, אשר לטענתם מטרידים את ילדיהם ואין מי שמוכן לטפל בבעיה.

מדובר בתופעה שנמשכת שנים ארוכות כאשר מטרידים אלמונים מתקשרים לטלפונים ומחכים שילדים יענו להם, משוחחים איתם על ענייני צניעות וכדומה והשיחה נגררת למחוזות שמשחיתים את הנפש.

התושבים ניסו להילחם בתופעה במשך זמן רב, כאשר על חלק מהטלפונים אף נכתב "לא לגעת בטלפון" ו"תעמוד בניסיון", כדי למנוע מהילדים לענות למתקשרים, אך ללא הצלחה.

אזהרה על טלפון בשכונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
חוט שנחתך, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הלילה (רביעי) אחד הפעילים במאבק הסתובב בשכונה וחתך את החוטים מעשרות שפורפרות טלפון, כדי שהילדים בשכונה לא יוכלו לענות למטרידים המתקשרים.

אחד התושבים מספר ל"כיכר השבת" כי "במשך שנים הטלפונים הציבוריים ברחבי השכונה מצלצלים ימים ולילות, בעיקר בשעות בהם מסתיימים הלימודים במוסודות החינוך, כשהילדים מסתובבים באזור הטלפונים".

"לצערנו", הוא מוסיף, "לפעמים הילדים גם מתפתים לענות לטלפון כשהוא מצלצל, כאשר חלק מהשיחות הידרדרו למקומות בעייתיים במיוחד, חלקם הסתיימו בהטרדות בשיחה ובעיסוק בעניינים שהשתיקה יפה להם ואחרים הסתיימו במפגשים שנקבעו בין הילדים למתקשר".

ילד משוחח בטלפון בשכונה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תושב אחר אומר ל"כיכר השבת" כי "כל פעם שאני עובר ליד טלפון שמצלצל, אין שאלה 'מי זה יכול להיות', אף אחד לא מתקשר לטלפון ציבורי. בתקופה האחרונה זה כבר כל גבול, אין ברירה אלא למנוע בדרכים שונות את השימוש בטלפון כדי לעצור מהמטרידים להגיע אל ילדי השכונה".

"אנחנו לא מפגינים", הוא מסביר, "אלא שומרים על הילדים שלנו שיוכלו ללכת ברחוב. אנחנו מסבירים לילדים שמי שמתקשר לטלפונים הללו, זה אנשים מסכנים ומסוכנים ואסור בשום פנים ואופן לענות להם אלא פשוט להתעלם".

לדבריו, "הפתרון שאנחנו מנסים להשיג מול חברת בזק היא שבטלפונים הללו תהיה אפשרות לשיחות יוצאות בלבד. כשלא יהיו שיחות נכנסות, אותם מטרידים לא יוכלו להתקשר ולהזיק לילדים שלנו".

  • בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר