מעל 24 שעות

סיוט מתמשך: התפללו באומן ותקועים בקייב

180 נוסעי טיסת 'יאנאייר' חלק גדול מהם חרדים, שטסו לטיול בקברות צדיקים באוקראינה ממתינים יותר מ-24 שעות בשדה התעופה לאחר שטיסתם התעכבה ללא הסבר (תיירות בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כ-180 נוסעי חברת התעופה האוקראינית 'יאנאייר', מקייב לישראל, לא דמיינו בחלומות השחורים שלהם את הסיוט שמצפה להם בעת החזרה הביתה לישראל. הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי ב-5:00 בבוקר אך אז גילו בדרכם למטוס כי תקלה מונעת מהטיסה לצאת בזמן. מאז החל סיוט שעדיין לא הגיע לסיומו.

"אנחנו מרגישים בסרט אימה. יותר מ-24 שעות תקועים קבוצת 180 נוסעים שהיו בתפילות באומן בקברו של רבי נחמן מברסלב וכעת ״שוהים״ כבר יממה בשדה התעופה בקייב". לדברי הנוסעים ששוחחו עם 'כיכר השבת' מדובר בשערורייה של ממש ללא פתרון המראה באופק".

הממתינים בקייב, באדיבות המצלם

"הגענו לכאן בשעה 2.00 לפנות בוקר לעלות על טיסה לישראל שהייתה אמורה להיות בשעה 5.00 בבוקר, מאז היא נדחית שוב ושוב ואין פתרון באופק. יש פה נשים בהריון, תינוקות ומבוגרים, חלקם חולים ופשוט מזלזלים בנו. לא סופרים אותנו ואין תגובה מאף אחד", מספרת ל'כיכר השבת' סימה מתתיהו, אחת הנוסעות שהייתה בטיול בקברי צדיקים באוקראינה.

הנוסעים התשושים ממתינים עדיין גם בשעה זו בשדה התעופה כשרבים מהם ישנו במהלך הלילה על הרצפה או על הספסלים ללא מזון כשר שכן החברה אינה מספקת מזון כשר וללא שפונו לבית מלון כנדרש. "אמרו לנו שנוכל ללכת לבית מלון אך אם נלך נצטרך לדאוג לעצמנו להגיע לשדה התעופה כשאנחנו לא יודעים מתי תהיה הטיסה ובעצם במידה ונפספס אותה נשאר ללא טיסה", מספרת מתתיהו.

חלק מהנוסעות החליטו לרכוש אתמול כרטיס נוסף לטיסת אל על שיצאה אמש בשעה 11 בלילה, אך לא כולם יכלו לעשות זאת. "יש פה תינוקות שאין עבורם חיתולים כבר, וכמובן אנחנו מתחילים לדאוג שנתקע גם בשבת בקייב", מספרת מתתיהו.

נציג חברת יאנאייר בישראל אמר ל'דה מרקר' אמש, כי הדברים שונים בתכלית. לדבריו זהו מקרה ראשון שאותו חווה החברה ושמתפתח למימדי זמן ארוכים כאלה מאז היא התחילה לפעול בישראל. לדבריו, כבר בשעתיים הראשונות הוצעו לנוסעים שתייה ובהמשך גם מזון כפי המצופה מחברות תעופה. זאת כשהוא מתעלם מהעובדה שהמזון אינו כשר עבור הנוסעים.

לדברי הנציג, גם אפשרות ההמתנה בבית המלון הוצעה כבר בצהריים וכי החברה מנסה להקדים כמה שניתן את הטיסה בחזרה לישראל אך כרגע היא מתוכננת לנחות בנתב״ג בשעה 09:45 בבוקר מאחר וזהו הסלוט (חלון הטיסה) המוקדם ביותר שקיבלה החברה לנחות בו. כאמור, הטיסה הזו לא יצאה לבסוף והנוסעים עדיין ממתינים בשדה התעופה ללא פתרון באופק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר