הצהרת תובע

הצתת המלונית בירושלים - על רקע כספי

המשטרה תגיש היום הצהרת תובע כנגד המצית ושני עצורים נוספים בפרשת הצתת המלונית ברחוב הנביאים שהביאה לפציעתם של 10 בני אדם ביניהם, 4 בני משפחה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המצית בדרכו לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הצהרת תובע – משטרת ישראל תגיש היום (שני) הצהרת תובע כנגד שלושה חשודים בחקירת אירוע ההצתה במלונית במרכז ירושלים לפני כעשרה ימים.

"מדובר בעבירה חמורה שהביאה לפציעתם של מעל 10 בני אדם ובהם שוטר, ושיכלה להסתיים באסון כבד מאוד הן בנפש והן ברכוש, ובייחוד בעבירות חמורות אלו, לא נרפה ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, כפי שעשינו במקרה זה, על מנת להגיע לזהותם ולהביא למעצרם של כלל המעורבים", ציינו היום במשטרה.

ראשיתה של חקירת המשטרה עם קבלת הדיווח סמוך לשעה 02:00, בו הוזעקו שוטרים למלונית ברחוב הנביאים במרכז ירושלים, בעקבות שריפה שהחלה להתפשט במקום, וגרמה לפציעתם של מעל 10 בני אדם בדרגות פציעה שונות, ביניהם ארבעה בני משפחה אחת שנפצעו באורח קשה מאד. כמו כן נפצע באירוע גם שוטר.

תוך זמן קצר, איתרו השוטרים את החשוד העיקרי בהצתה (שנות ה 30, מזרח י-ם) והוא נעצר לחקירה כבר בזירת השריפה, במהלך החקירה אף שיחזר בפני חוקרי המשטרה את שאירע באותו לילה והאופן בו על פי החשד ביצע ההצתה וגרם לשריפה במלונית.

עוד עלה מהחקירה, כי על פי החשד ביצע החשוד את העבירה על רקע כספי ומתוך מניע של נקמה. זאת בניגוד לדעה הראשונית כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

עם התקדמותה של חקירת המשטרה, עלה חשדם של החוקרים, כי ישנם שני מעורבים נוספים שעל פי החשד ידעו אודות כוונותיו של החשוד ואף קשרו קשר עם החשוד לביצוע העבירה, והם נעצרו לחקירה.

מחקירתה של החשודה כבת 30, עלה החשד, כי ידעה אודות כוונותיו של החשוד ועל פי החשד אף סיפקה לו אמצעים שונים לביצועה. עוד עלה החשד כי סייעה לחשוד המרכזי לשבש את זיהויו לאחר ביצוע העבירה במטרה להימלט מהמקום.

אחת הפצועות בראיון בקשת 12

מחקירתו של החשוד בנוסף, בן 22, שנעצר ונחקר במשטרה, עלה חשד כי ידע אודות כוונותיו של החשוד המרכזי ועל פי החשד סייע לו גם כן על מנת לשבש את איתורו לאחר ביצוע העבירה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט, והיום תגיש המשטרה הצהרת תובע כנגד 3 החשודים בגין העבירות המיוחסות להם במסגרת דיון הארכת מעצרם.

עצור נוסף, בעלה של החשודה שוחרר ממעצרו ככל הנראה ללא שיוגש נגדו כתב אישום בנושא.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי אילנית ושני ילדיה, נפגעי הדליקה במלונית, שוחררו היום מבית החולים להמשך טפול קרוב לביתם. האב עדיין מאושפז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר