הבשורה הקשה מ-"770"

100 בחורים ישראלים לא התקבלו לישיבה: אינם "יוצאים מן הכלל"

זמן קצר לפני שכמאה מצעירי חב"ד היו צפויים להמריא לקראון הייטס כדי ללמוד בישיבה המבוקשת, הם והוריהם התבשרו לפתע כי "רק יוצאים מן הכלל יתקבלו לישיבה" (אקטואליה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
חסיד חב"ד ב-"770". אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

מאות תלמידים מ'ישיבות קטנות' של חב"ד בישראל, התבשרו זמן קצר לפני נסיעתם כי לא יתקבלו לישיבה הגדולה ב-770 שבקראון הייטס.

על פי הדיווח באתר COL, הוריהם של התלמידים שתכננו לטוס לניו יורק בעוד פחות משבועיים, קיבלו מכתב דרמטי שניסחה הנהלת הישיבה בערב תשעה באב אך החליטה משום מה לפרסם רק אמש (ראשון), בעקבותיו הם ובניהם נותרו ללא מוצא.

על פי החלטת ההנהלה, לישיבה יתקבלו לשנת הלימודים שבפתח רק בחורים "יוצאים מן הכלל", שיגיעו "ללימוד בלי פשרות, כ-12 שעות ביום, ובלי שבתות חופשה, במשך י"ג-י"ד חודשים רצופים", לשון המכתב.

בחורים שלא יוכלו לעמוד בדרישות נוקשות אלו כאמור לא יתקבלו, מוסבר במכתב, "למרות שהם בחורים טובים מאוד, ויקרים שביקרים".

בחורי חב"ד בצפת (צילום: shutterstock)

"אין מן הראוי לצאת מארץ הקודש ולבוא לכאן שנה שלימה בשביל הקדושה ויראת השמים בלבד", נכתב. "כך קיבלנו, שכ"ק (הרבי מליובאוויטש. י.ב) אמר להרב מענטליק מנהל הישיבה: שיקבלו לכאן לשנה שלימה רק יוצאים מן הכלל. וכששאל הרב מענטליק, הלא כולם רוצים לבוא 'צום רבי'ן' (אל הרבי), היהה המענה מן הקודש - 'שיבואו לתשרי'".

עוד מודגש בין היתר במכתב שעורר סערה, ושחתום על ידי מנהלה הרוחני של הישיבה הנחשבת: "אנא, נא ונא, במטותא מינייכו, עזרו נא לנו ולכם, ולטובת התלמידים האמיתית, והסבירו להם בטוב טעם ובדברים היוצאים מן הלב את האמת הנכון והטוב, שהתלמידים צריכים להיות מונחים בלימוד, ולעומת זה אין אין שום ענין להיות שנה שלימה אלא אך ורק מי שבאמת מסוגל ללמוד גם בלי מה שנקרא 'מסגרת מחייבת'".

כעת כלל לא ברור מה יעשו אותם תלמידים שנפלו בין הכיסאות בעקבות ההחלטה, ושאף רכשו כבר כרטיסי טיסה לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר