אנטישמיות בריטית

קרב ציוצים עז בין נתניהו למנהיג ה'לייבור'

ראש הממשלה תקף בחריפות את מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית על השתתפותו בטקס לזכר המחבלים שרצחו את הספורטאים הישראלים במינכן. קורבין תקף אותו חזרה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלכס קולומויסקי - פלאש 90, שאטרסטוק)

חילופי עקיצות וביקורת חדה בין מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו שגינה את השתתפותו של קורבין בטקס לזכרם של המחבלים שרצחו את הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן.

"הנחת הזר על-ידי ג'רמי קורבין על קברם של מבצעי הטבח במינכן וההשוואה שערך בין ישראל לנאצים, ראויה לגינוי מימין ומשמאל ומכל חלקי הקשת הפוליטית", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו בעברית ובאנגלית.

קורבין הכחיש שביקר בקברי המחבלים בשנת 2014 בתוניסיה, אך בשבת נתפס בשקרו כשנחשף בעיתון הבריטי "דיילי מייל" תמונות שהוכיחו כי הוא השתתף בטקס והתפלל יחד עם נציגים פלסטינים מעל הקברים.

אתמול הודה קורבין ששיקר וכן הגיע לטקס האזכרה של המחבלים, אך הוסיף: "אני חושב שלא הייתי מעורב בהנחת זר לזכרם. הייתי שם בגלל שרציתי לראות אזכרה הולמת לכל מי שמת בכל אירוע טרור בכל מקום שהוא, כי אנחנו חייבים להפסיק את זה. אי אפשר להשיג שלום ולהמשיך את מעגל האלימות. הדרך היחידה היא מעגל הדיאלוג", אמר קורבין כשהוא מתעלם מהעובדה שאותם מחבלים "מתו" לאחר שרצחו אזרחים תמימים.

לאחר מכן התפנה קורבין לתקוף את נתניהו. "הטענות של ראש הממשלה נתניהו בנוגע לפעולותיי ודבריי הן שקריות. מה שמצריך גינוי בלתי מתפשר הוא הרג של יותר מ-160 פלסטינים בעזה על-ידי הכוחות הישראליים מאז חודש מרץ, כולל הרג של עשרות ילדים", כתב קורבין בחשבון הטוויטר שלו.

הוא התייחס בדבריו גם לחוק הלאום הישראלי ואמר "חוק הלאום של ממשלת נתניהו מפלה נגד המיעוט הפלסטיני בישראל. אני עומד לצד עשרות אלפי ערבים ויהודים בישראלים שהפגיעו בעד שוויון זכויות בסוף השבוע האחרון בתל אביב", כתב קורבין שהביע לא אחת עמדות אנטישמיות גסות וספג ביקורת רבה על כך בארצו.

קורבין מואשם על ידי הארגונים היהודים בבריטניה שהוא מאפשר לאנטישמיות להתפשט במפלגה. חברת הפרלמנט היהודייה לוסיאנה ברגר מהלייבור שאלה אחרי דבריו של ראש המפלגה: "איפה ההתנצלות? להיות 'נוכח' זה אותו דבר כמו להשתתף".

מתנגדיו של קורבין מאשימים אותו בכישלון לסלק מהלייבור חברי מפלגה שביטאו עמדות אנטישמיות כישלון שמובן בהחלט לנוכח העובדה שהוא עצמו כככל הנראה מחזיק בדעות דומות למדי. כמה התבטאויות שלו בעבר עוררו סערה. ב-2010 השווה את המצור של ישראל על עזה למצור שהטילה גרמניה הנאצית על לנינגרד וסטלינגרד במלחמת העולם השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר