משבר חוק הגיוס

מסתמן: נשיא המועצת הגר"ש כהן יפגש עם האדמו"ר מגור

נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן צפוי להיוועד עם האדמו"ר מגור, בניסיון להסביר כי חוק הגיוס הנוכחי הוא 'הרע במיעוטו' וכי פרישת 'אגודה' תוביל להפלת הממשלה ולנזק לעולם התורה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן והאדמו"ר מגור (צילום: באדיבות המצלם ודוד כהן, פלאש 90 )

משבר חוק הגיוס המאיים בימים אלו על המשך קיום הממשלה, מעסיק לא מעט את הפוליטיקאים החרדים, כאשר ב'דגל התורה' וש"ס סבורים כי החוק הנוכחי הוא 'הרע במיעוטו', כך שיש לבצע בו שינויים כאלו ואחרים ולהעבירו, וזה בזמן שמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל סבורה כי יש לפרוש מהממשלה במידה והחוק המדובר יעבור בקריאה שניה ושלישית.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים נפגשו בכירי המערכת הפוליטית עם נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, והניחו בפניו, פעם נוספת, את הצעת החוק המדוברת, כאשר הרב העיר מספר הערות שיש לתקן בחוק. כך גם בפגישה שהתקיימה בימים האחרונים, בה נכח יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הוסבר לגר"ש פרטי החוק והמשמעות של פרישת 'אגודת ישראל' והפלת הממשלה.

כחלק מהמאצים למנוע את פירוק הממשלה, ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויה להתקיים פגישת פסגה בין ראש הישיבה הגר"ש כהן לכ"ק האדמו"ר מגור.

במהלך הפגישה צפוי ראש הישיבה להסביר לרבי את המשמעות של פירוק הממשלה והנזק שיכול להיווצר לעולם התורה כתוצאה מהליכה לבחירות.

הגר"ש כהן התבטא בימים האחרונים כי הממשלה הנוכחית עושה רבות למען עולם התורה, וכי מה שהצליחו הנציגים החרדים להשיג בשלוש השנים האחרונות - לא השיגו במשך עשרות שנים. החשש הגדול של חכם שלום כהן, כך נודע ל"כיכר השבת", נוגע בין השאר לעולם התורה הספרדי שיכול להינזק כתוצאה מכך.

בש"ס ו'דגל' אמרו ל"כיכר השבת" כי: "בכל מצב יהיה חייב להעביר חוק גיוס, בממשלה הזו או בממשלה הבאה, כשכל העת בג"צ מרחף באוויר. אם החוק הזה בספק אם יאושר בבג"צ, ק"ו שכל חוק אחר יפסל, הרי כעת זה חוק של הצבא, שאפשר לחיות אתו. מה התוצאה של הליכה לבחירות? לקבל ממשלה פחות טובה עם חוק גיוס גרוע?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר