סירב לשלם דמי חסות ו"טופל"

הקבלן החרדי שנלחם בעבריינים: "אני לא אכנע לסחיטות"

גביית "דמי חסות" על-ידי עבריינים, היא דבר די נפוץ. כעת, קם לו קבלן חרדי, והחליט להחזיר מלחמה • בשיחה עם 'כיכר' מספר יהודה הרציג על האיומים, ה"עונש" ומלחמתו העיקשת בעבריינים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפריצות לאתרי הבניה (צילום: מצלמות אבטחה)

גביית דמי החסות בענף הבנייה והתשתיות נפוצה באזורים רבים בצפון ובדרום הארץ. כיום, אין כמעט חברה שבונה בניין או סוללת כביש, שלא נתקלה בעבריינים שהציעו לה שירותי "שמירה" - אחרת "הציוד ייגנב" או ש"הפועלים ייפגעו".

היזם החרדי יהודה הרציג, הבעלים של קבוצת "הרציג נדל"ן", המשקיעה רבות בערים בצפון הארץ, הוא אחד הבודדים שלא חושש ומוכן לדבר על זה בגלוי.

בראיון ל'כיכר השבת' חושף הרציג כי התעקש שלא לשלם את הכסף לכל אותם "מבקשי חסות", זאת לצד התנהלות מחפירה של המשטרה, לטענתו, שפועלת ביד רפה מול העבריינים מבקשי החסות.

"מדובר בפרויקט שאנחנו בונים בצפון הארץ", פותח הרציג את דבריו בראיון ל'כיכר השבת'. "אחרי פרק זמן קצר הבנתי כי אני מתנהל מול חבורה שנוהגת לגבות דמי חסות באזור הזה לכל יזם, לכל בעל עסק, מוסך או בית קפה. מי שרוצה שקט תעשייתי יודע כי הוא צריך לשלם דמי חסות".

הרציג מוסיף ומספר כי "חברים שאלו אותי: 'כמה שילמת?', אמרתי לחברים שאני לא מתכוון לשלם". לדבריו, "מדובר בפרויקט להשקעה עבור אוכלוסייה דתית מעורבת, פרויקט בו מעורבים משקיעים חרדים".

הנקמה של מבקשי החסות, לא איחרה לבוא. "לפני שבועיים היה האירוע הראשון", משחזר הרציג, "באמצע הלילה עודכנתי שפורצים לאתר. מדובר באתר המרושת במצלמות מכל הכיוונים. אחד השכנים תצפת והזעיק את המשטרה, אך אלו נמלטו".

לדברי הרציג, החל מהפריצה השנייה החל להבין כי המשטרה לא באמת מתכוונת למגר את התופעה. "השוטרים הגיעו למקום הפריצה. על פי תיעוד סרטוני האבטחה, הם מאותתים עם פנסים לעבריינים על מנת שיוכלו להימלט ולברוח מהזירה".

"הגשתי תלונה במשטרה", הוא מספר, "הבנתי כי אם התקשורת לא תתערב בסיפור, אני אהיה כמו כולם ואשלם דמי חסות. המשטרה הסבירה לי כי ידיה כבולות. אך אני לא אכנע לסחיטות ואלחם בעצמה מול אותם עבריינים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען מי שדיווח מלכתחילה על האירוע היה שוטר המתגורר באיזור (כשלא היה בתפקיד). ניידת משטרה שהוזעקה למקום ובה שוטר ומתנדב החלו בסריקות אחר החשודים במקום חשוך וזאת בכדי לאתר אותם ולעוצרם. לצערנו החשודים הצליחו להימלט וזאת לאחר מרדף רגלי שביצעו השוטרים אחר החשודים.

"לאחר הגשת תלונה נפתחה חקירה אשר נמצאת בראשיתה ומטרתה לאתר את החשודים ולמצות עמם את הדין בהתאם. עוד בניגוד לנטען, המתלונן לא הגיש מעולם שום תלונה במשטרה על סחיטת דמי חסות. נהפוך הוא, דווקא המשטרה היא זו שיוזמת בדיקת הנושא לאור הפרסום וחבל שכך. בנוסף, המשטרה משקיעה מאמצים רבים בחקירת התלונות שהגיש תוך ביצוע מגוון פעולות, לרבות במישור המודיעיני.

"בשנים האחרונות נאבקת המשטרה בנחישות בעבירות הרכוש והתוצאות בהתאם: ירידה של 36% בכמות עבירות הרכוש בתוך עשור, לצד אלפי מעצרים וכתבי אישום נגד כנופיות ועבריינים. בנוסף, כל תלונה המתקבלת בגין גביית דמי חסות מטופלת ונחקרת במקצועיות, ביסודיות וללא מורא, כשרק לאחרונה הוגשו עשרות כתבי אישום בנושא זה. משטרת ישראל תמשיך לבצע פעילות אכיפה כנגד תופעות פשיעה מעין אלו, הן במישור הגלוי והן הסמוי, במטרה להבטיח את שלום הציבור, ביטחונו ושלמות רכושו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר